Se enkelt indlæg
Gammel 19-07-2009, 22:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser

Efter afslutningen på denne uddannelse har jeg ikke haft nogen indkomst siden d. 1/6-2008, da jeg ikke kan få kontanthjælp, fordi jeg er gift!

Derefter startede jeg i arbejdsprøvning 1/9-08 (blev visiteret til fleksjob i 2004 og skulle have min arbejdsevne revurderet)
Lige noget helt andet ...

Når du skriver at du ikke har haft nogen indkomst så¨håber jeg bestemt at du har fået en §74i for den er du berettiget til som flekser ...(aktivloven)

Citat:
Særlig ydelse

§ 74 i. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.

Stk. 2. Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.

Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, i hvilket omfang reglerne i kapitel 4 og reglerne om tilbud i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats finder anvendelse på personer, der modtager særlig ydelse.
  Besvar med citat