Se enkelt indlæg
Gammel 16-07-2016, 13:01   #26
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser

Du betaler a--kasse kontingent. Det undrer mig, da man for at kunne modtage dagpenge skal stå til rådighed, og med andre ord altså være rask. Du betaler altså til noget som ikke giver dig andet end udgift.
Jeg kan så udfra dette læse, at du ikke har været i fleksjob.

Som jeg ser det ville det være klogt, at betale til fagforening,i stedet for A-kasse, da de her burde kunne hjælpe dig med hensyn til ansøgningen om i din sag, hvis det vel og mærke er en ordentlig fagforening.
God pointe! Hvis du ikke regner med at komme tilbage til ordinært arbejdsmarked, er der ingen grund til at være i A-kasse - bortset fra arbejdsmarkedsydelsen og evt noget med modregningsregler? Bliver man jagtet mindre på den end på kontanthjælp? Eller andre fordele?(Jeg ved det ikke)

Gode fagforeninger har en socialrådgiverordning, man kan benytte sig af, når man bliver syg. Man skal dog være opmærksom på, at de fleste fagforeninger har en karantæne for ikke-medlemmer på fx 3 mdr, før man kan få hjælp. Det er for at undgå at folk først melder sig ind, når de selv har brug for hjælp, dvs ikke har betalt solidarisk mens man var i arbejde. Jeg kender dog til tilfælde, hvor man har set gennem fingre med det, hvis folk er i en fortvivlende situation.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 16-07-2016 kl. 13:04.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat