Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2014, 13:28   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@popiae

Det kommer desværre an på om den aftale man har indgået mht kassekreditten.

I mit tilfælde var det billigere at bruge kassekreditten, end at få omlagt det jeg allerede havde brugt, til et lån. Så rent afdragsmæssigt, var kassekreditten billigst. Plus det var det eneste jeg havde, fordi banken slet ikke ville bevilge et lån når jeg stod med udsigt til kontanthjælp. TOTALT skruen uden ende.

Kassekredit

Fra Wikipedia

En kassekredit er en type lån i et pengeinstitut, hvor man har mulighed for løbende at hæve et variabelt beløb op til et aftalt maksimum, eksempelvis 25.000 kr. Omkostningerne ved kreditten er ligegledes variable, idet der løbende betales renter af det trukne beløb. Hvis maksimummet er overskredet, er kontoen i overtræk. Udover renter betale nogle en provision, som typisk vil være procent-sats af kassekredittens maksimum. provision afregnes ofte årligt.

Långiver kan stille krav om at blive underpanthaver i et ejerpantebrev med pant i en bolig, bil eller andet formuegode. Ejerpantebrevet skal tinglyses digitalt ved Tinglysningsretten.

For mange virksomheder er kassekreditten en vigtig del af den kortfristede finansiering.

Kassekreditten er beslægtet med bevilget overtræk, men kassekreditten er i modsætning til denne type kredit ofte en permanent løsning. For virksomheder skal den dog genforhandles hvert år, for at gå under posten kortfristet gæld i regnskabet.

Sidst redigeret af Ninja; 17-02-2014 kl. 13:35.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat