Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 09-06-2016, 14:28   #2123
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tamtam Se meddelelser
Jeg kan godt se, hvor meget det hjælper tidligere rygere af alm. cigaretter, at få e- cigaretter, men jeg vil høre jeres mening om hvordan jeg skal gebærde mig når e-cigaretter med nicotin bliver ikke bare frigivet, men frigivet med få restriktioner at jeg kommer til at møde den usynlige røg alle steder?
E-cig med nikotin er ikke blevet frigivet, men tværtimod begrænset, bl.a styrken, til max 20mg/ml.

Citat:
Jeg har en allergi overfor nicotin. Jeg holder simpelthen op med at trække vejr når jeg bare er 20 meter fra sådan en.
Hvordan kan du vide at det netop er nikotin du ikke kan tåle?, der er jo tusindvis af andre stoffer i tobaksrøg, og også mange andre stoffer i damp.

F.eks er det ikke, som mange tror, nikotin der farver væge, fingre og tænder gule, det er tjære, som heldigvis ikke findes i damp.

Nikotin findes tilgengæld i f.eks. tomater, kartofler og andre natskyggeplanter.

Citat:
Desuden kan duften få mit astma til at reagere.
Er det aromaen du tænker på?

Citat:
Rent generelt ved man ikke hvordan disse damper vil påvirke andre i nærheden, så jeg håber på. at I tænker over dem og sådan en som mig.
Joh, det ved man faktisk godt, eller ihvertfald ved man mere og mere om det, se f.eks denne udesndelse fra BBC.
https://www.youtube.com/watch?v=kZqYH3d470Y
ca. 36 min. inde får du at se at nikotinniveauet i den damp der pustes ud er ca. 20 gange lavere end alm. cigaretter, næsten lig 0.

Så 20 meter væk fra en der damper er det intet nikotin tilbage i luften.

Citat:
Jeg var blevet så glad for at komme i det offentlige rum, at jeg nødigt vil fratages min ret til frisk luft igen.
Hviken friske luft? den luft der er fyldt med Diesel/benzinos, brændeovnsrøg, kulkraftværksrøg, og meget andet?
Citat:
Håber I forstår....
Jeg forstår godt din frygt, men det virker samtidig også som at der er noget psykisk og vane indblandet.

Selv efter snart 4 år på damp (og helt uden tobak) tager jeg stadig mig selv i at knibe øjnene sammen og forventer at de svider og løber i vand, når jeg får damp i øjnene, selv om der absolut intet er at mærke, men jeg er bare så vant til at det er ubehageligt, efter 30 år med røg.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat