Se enkelt indlæg
Gammel 02-02-2014, 19:36   #2
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Hej,

Jeg står i klemme i systemet. Efter 2 anderkendte arbejdsskader fra 2007 og 2009, fik jeg ryglidelse (smerter der stråler fra ryggen til højre ben og helt ned til mine tæer) og som følge af belastning fra ryggen fik jeg menisk skade på højre knæ.
Jeg startede med at få smertestillende medicin, gå til fysioterapi og andre forskellige behandlinger siden 2007, for at lindre mine smerter og kunne fortsætte med at gå på arbejde.

Trods smerterne gik jeg på arbejde med sygefravær en gang imellem indtil jeg begyndte at halte pga. dårligt knæ. Til sidst endte det med fyring pga. for meget fravær.

I 2011 blev jeg fyret (startede sygedagpenge) og startede på en virksomhedspraktik med 12 timer/ugen,men det gik ikke som planlagt pga. smerter, derfor blev jeg stoppet efter ca. 4-5 måneders praktik. Jeg fik et forløb på REVASI (hos en sociallæge + psykolog)

Min sygedagpenge blev forlænget, og jeg startede på en anden virksomhedspraktik. Jeg kæmpede for at komme op på timetal, men min ryg kunne ikke holde til det. Derfor blev jeg igen stoppet efter 4-5 måneders praktik.
I 4 måneder var jeg hjemme uden at høre noget far min sagsbehandler. Og da jeg blev kaldt ind til mødet, meldte hun ud, at min sygedagpenge skulle stoppes, pga. for lidt tid til afklaring.
Jeg søgte kontanthjælp, og fik et brev med varsel om stop af sygedagpenge. Jeg skrev mit partshøring, og afleverede den personligt inden fristen. Jeg fik en kopi stemplet og dateret, men dagen efter modtog jeg et brev med afgørelse med stop af sygedagpenge, hvor min sgb. skrev, at hun ikke har modtaget partshøring fra mig . Min sgb. var negativ indstillet overfor mig fra starten af. Jeg har klaget over sgb. afgørelse, men kommunen fastholdte afgørelsen.

Da jeg tilfældigt læste min aktindsigt, opdagede jeg, at min sgb. først sendte min klage til ankestyrelsen med forsinkelse af 1-2 måneder. Hun sagde, at grunden til det var fordi den faldt bag reolen og blev derfor ikke fundet.

Under en anden klage om min boligstøtte, modtog jeg afgørelsen fra ankestyrelsen om den sidste boligstøtte, og i samme brev stod der afgørelsen af forlængelse af min sygedagpenge med afslag (utraditionel svar). Det viste sig at kommunen allerede havde modtaget samme svar for nogle måneder siden.

Jeg har været til forskellige undersøgelser for udredning af mine smerter, bl.a. et forløb på smerteklinikken og sideløbende var jeg på virksomhedspraktik nr. 3 på AMC. Under praktikken bedte jeg kommunenen om en samtale hos deres psykolog, men det blev desværre til en henvisning til deres sociallæge, som har vurderet, at jeg skal stoppes fra praktikken, hvor der kun var en uge tilbage inden forløbet blev afsluttet.
Han anbefalede, at jeg kommunen skulle henvise mig til en psykiater, som skal undersøge mig.
Min sagsbehandler sendte henvisningen til psykiateren samt mine papir som jeg aldrig har givet samtykke til. Sgb. påstår skriftligt, at jeg under et tlf. samtale har givet hende samtykke til det.

Jeg har været til undersøgelse hos en psykiater, og han skrev: "jeg vil bede dig udelukkende at kommentere faktuelle oplysninger, da den psykiatrisk vurdering er min alene"
Han skriver også i hans erklæring: "Jeg mener, at varigheden og den grad af indflydelse symptomerne har haft på hendes tilværelse peger i retning af, at hun har udviklet dysthymi (F 34.1) karakteriseret ved kronisk eller periodisk nedsat aktivitet eller energi, søvnbesvær, koncentrationsbesvær, uoverkommelighedsfølelse, pessimistisk indstilling eller rugen over fortiden, interessesvækkelse".

I sidste uge, har jeg været hos min egen læge til en general helbredsattest, som kommunen har bedt om.
Det der undre mig, er at det først er da jeg starter på kontanthjælp, at jeg udfyldte papir til forerevalidering.

Jeg fik 12 % men på enden skade fra 2009, og har genåbnet min sag på ASK, hvor de har bedt mig om en speciallæge erklæring (neurolog) som jeg skal til i slutningen i denne måned.
Jeg er fornyelig lige blevet opereret for anden gang pga. komplikation af smertestillende medicin.

Med venlig hilsen
Souad
Kan ikke finde hoved eller hale i denne sag. Der er klart foregået noget uldent.
Hvorfor søger du kh før sdp er stoppet? Eller har jeg misforstået?
Start med at skrive hvornår du blev sygemeldt første gang. så tager vi den derfra.
evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat