Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2017, 13:07   #12
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Hej Nørd.

Ja der er flere af den slags. Udover det problem du selv nævner er der det samme hvis man er så heldig (eller uheldig om man vil) at der kommer børn til familien.

Så er der også en skæringsdato på 3 mdr, så man skal helst føde lige før den dato og ikke dagen efter (i forhold til børnecheck).

Selvom det også er uretfærdigt (man burde regne fra de faktiske datoer, ligesom i dit eksempel).

Så det kan jo godt være jeg ender med at må "æde" de 19 dage selv.

Den store forskel ligger bare i at både dit og mit eksempel ved fødsel er det jo klart beskrevet i loven at det er sådan.

I mit tilfælde med fængsling er der ingen lov der siger at man skal fratages hele den pågældende måned (uanset om man så er fængslet den 1. eller 31.) I tilfældet med den 1. bortfalder kun datoen den 1., men er det den 31. mister man for 31 dage.

Kommunen kan som sagt ikke henvise til nogen lov der siger at "sådan gør man når folk fængsles", de henviser til den dom fra år 2005, som er selvmodsigende.

I den står der i øvrigt også at personen det omhandler har klaget (ligesom jeg har nu) og fået medhold i ankestyrelsen, men så har kommunen anket den afgørelse og alligevel fået ret?

Der er som sagt 5 liniers konklusion, hvor man både siger at personen ikke har ret til kontanthjælp de dage af måneden man IKKE er fængslet, og at den paragraf 25A ved løsladelse skulle være en slags "kompensation for dette".

Men det er jo i sagens natur to forskellige tidsperioder, og også vidt forskellige beløb.

Men i samme konklusion står der (et par linier længere nede) at retten til kontanthjælp er således ophørt på datoen for fængslingen. (den 21. i det tilfælde, den 19. i mit).

Så de modsiger sig selv?
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat