Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2013, 12:29   #6
EB3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
EB3 er ny på vejen
Kære FibroMcS og NøgneTæer

Også tak for input fra jer :-)

Det er sødt af jer at komme med disse input vedr. køb af vores hus, køb af rådgiver mv., men det er nu ikke noget jeg lige her og nu overhovedet kan overskue at gå mere ind i, da jeg bruger al den energi (jeg ikke) har, til bare at holde "snuden mentalt over vandet".....

Mit spørgsmål gik nu måske mere på (ikke at jeg dermed "underkender" jeres søde og velmenende input og måske jeg ikke var rigtig klar i formuleringen af mit sp.mål - undskyld for det) om man overhovedet kan sige "pænt nej tak" til den "økonomiske del" af en FP men stadig bevare "sine FP rettigheder" (ved ikke hvad jeg ellers lige skal kalde det :-)) eller mister man så at sige sin "status" som FP, hvis man fraskriver/siger nej til den økonomiske del - og dermed skal igennem hele møllen, hvis der skulle ske noget senere hen (aka f.eks. "det unævnelige" at min mand faldt om el. andet forfærdeligt) og situationen dermed blev ændret brat ???

PS:
Jeg tror desværre ikke, at selvom man oplyser at man efter bedste evne har givet oplysninger om ens kapitalindkomst f.eks. - at det så "fritager" een for at skulle tilbagebetale - det er jo det, jeg netop har gjort og tilbagebetaling skal ske uagtet at Udb. DK ved, at jeg ikke var i ond tro (de beklagede netop ordlyden af standardbrevet, som deres juridiske afd. havde skrevet, som klart i stedet rubricerede mig som "bedrager" og "hermed registreret i register" mm. men Udb. DK beklagede bare og sagde de ikke kunne ændre ordlyden).

Jeg har ikke som udg.pkt. lyst til/overskud til at gå ind i en masse "spekulation" for at få mere udbetalt i FP ....det var slet ikke min tanke med mit indlæg ...men vil bare så gerne have ro og ikke føle mig som en bedrager, bare fordi renter feks. svinger op og ned hos både mig og min mand.
Det gælder jo for alle, at man ikke kan sige præcist, hvad ens kapitalindkomst ender med - før året er opgjort - det er jo ikke kun FP'ere der ikke ved det ;-)

Mange hilsener
EB3
EB3 er ikke logget ind   Besvar med citat