Se enkelt indlæg
Gammel 22-03-2018, 18:20   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MIMIX Se meddelelser
Ydermere stillede hun senarierne op for mig.
1. Jeg forlænger dine syge dp. fordi det vurderes at jeg med 100 % sikkerhed kan vende tilbage på samme måde som før sygemelding.
2. Jeg stopper dine syge dp., og du kommer i jobafklaringsforløb.
3. Jeg stopper dine syge dp., og du er ikke berettiget til jobafklaring og må raskmelde mig. (Her gik hun meget op i at jeg i a-kassen jo altid kunne få lavet skånehensyn i et arbejdsforhold § 56)

Har jeg ikke RET til et jobafklaringsforløb, hvis hun stopper udb. syge dp. ?
Kan hun ligefrem tvinge mig til raskmelding ?
Punkt 3 er kun relevant, hvis du er rask.
Hvis man er "uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom", har man RET til jobafklaringsforløb når sygedagpengene udløber.
Så tror hun nævner punkt 3 som mulighed, i tilfælde af at du er rask.

Jeg ved ikke så meget om dagpenge, men tror næppe du skal lade dig overtale til det punkt.

Og ang det med misbrug og ressourceforløb:
"der har komplekse problemer ud over ledighed, der ikke har kunnet løses gennem en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv socialpolitik, og som kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter denne lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser, skal tilbydes et ressourceforløb"
Tror hun nævner misbrug fordi det er et "komplekst problem ud over ledighed".
Det kan sygdom dog også ofte høre under. Men det er ikke alle sygdomme der er "komplekse nok", tænker jeg. Men de skal selvfølgelig se på hele sagen som et helhedsbillede ang den del.


"Herforuden gjorde hun et stort nummer ud af, at forklare at de lægelige oplysninger ikke var afgørende, og at de i Rehab.Teamet kun brugte sundhedsfaglige koordinatorer i tilfælde af at der i lægeakterne stod noget latin som de havde behov for hjælp til - Hvis ikke de lægelige oplysninger er relevante for dem, hvorfor indhenter de dem så ?"

Altså lægeoplysninger kan ikke stå alene. Ved ikke om det er det hun har ment.
Hvis en læge skriver "kan maks arbejde 10 timer", må de gerne ignorere det, da det ikke er noget lægen kan vurdere. Det vurderer kommunen via arbejdsprøvning.
Så lægelige oplysninger er relevante, men kan ikke stå alene

Sidst redigeret af MistyMiss; 22-03-2018 kl. 18:22.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat