Se enkelt indlæg
Gammel 25-05-2008, 02:53   #28
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Banjo

Ang Tyrkiet og sygesikring så er der en konventionsaftale der siger at du indgår på samme regler som landets egne statsborgere
Citat:
der bekræfter princippet om at statsborgere i et af de to lande skal behandles på lige fod med statsborgere i det andet af landene for så vidt angår dette lands lovgivning om social sikring,
Og jeg vil umiddelbart tro uden at have studeret alle landes aftaler med Danmark at der hvor der er konventioner så vil det være gældende...

Nej når du er på den nye førtidspension får du det hele med... det er kun de evt ekstra søgte ydelser der ikke kan komme med... plejetillæg eller hvad ved jeg osv...

Men hvis du vil vide det helt nøjagtigt så kan man jo nok skrive til sikringsstyrelsen og stille spørgsmål...

Nu er det ikke specielt tropisk varme jeg selv går efter... og et absolut krav at man kan køre i bil dertil for vil kunne transportere ting med frem og tilbage... Italien har jeg boet i gennem et par år for en del år siden... og selv om der ikke er tropiske temperaturer der om vinteren så var det altså meget mildere og mere solrigt... jeg befandt mig utroligt godt dernede... Spanien er også godt for mig men der er længere køretur... Portugal er som sagt et af de steder jeg absolut godt kunne tænke mig at vide mere om.... har også kigget lidt på Grækenland så kunne også være en mulighed...

jeps bliver i det europæiske... og også så jeg kan holde kontakt med mine børn


Danmarks hospitaler er forøvrigt ikke specielt velfungerende... men vel på den jævne linie sammenlignet med så mange andre lande i EU... så det burde ikke være et problem hvis situationen skulle opstå
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat