Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2018, 12:24   #28
Begynder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2018
Indlæg: 44
Styrke: 7
Begynder er ny på vejen
Hej igen,

mange tak for input.

Jeg sidder og læser min aktindsigt i gennem fra A-Z. Der mangler mails fra mig og der skal rettes en hel del i den pgr. fejlagtige oplysninger. Bryder mig ikke om at de florere rundt. Dernæst kan jeg se at der forsøgt at indhente oplysninger uden mit samtykke.

Jeg har kun en enkelt gang afleveret dokumenter på kommunen. Her blev jeg af receptionisten bedt om at smide min ansøgning om afklaring af erhvervsevnen ned i en fælles postkasse. Jeg modtog ikke nogen kvittering. Det bruger de åbenbart ikke.

Da jeg henvendte mig på mail til min kommende sagsbehandler for at modtage en kvittering, blev jeg mødt med tavshed. Det samme skete da jeg i samme mail spurgte om der fandtes pjecer el. lign. hvor jeg kunne læse om procedure m.m. når man søger fleksjob. Min erfaring med den første sagsbehandler besvarer som udgangspunkt ikke mail.

Den anden sagsbehandler besvarer mails, men ikke alle spørgsmål. Det har hun ifølge hendes egen udlægning hendes ikke tid til. og mange af spørgsmålene kom også fra vores første møde. For eksempel er et spørgsmål om det er rigtigt forstået at min stress er selvforskyldt. Hun fortalte på mødet, at jeg blot kunne være rejst fra det sted, jeg var ansat.

I mødet med hende, gav hun en slavisk gennemgang af mine diagnoser (som det var en indkøbsseddel) og lod mig tilbage med det indtryk, at jeg var hypokonder. Jeg spurgte direkte om det til mødet, hun svarede ikke, og jeg stiller mig ikke tilfreds med tavshed. For hvis det er hendes indtryk må der selvfølgelig handles på det.

Jeg har endnu ikke fået en ny sagsbehandler selv om min mand blev stillet det i udsigt af afdelingslederen.

Og afdelingslederen lovede også at de resterende spørgsmål ville blive besvaret. Det er åbenbart heller ikke lykkes afdelingslederen at få den pågældende sagsbehandler til tasterne. Kommunen er tavs.

De foretrækker at sagsbehandlingen foregår telefonisk. At jeg skal have min mobil kampklar, når de ringer - dog ved jeg ikke, hvornår de gør det. Dette har jeg også problematiseret for dem.
Synes for eksempel ikke, at det er rimeligt at der ligger en besked på min telefonsvarer fredag eftermiddag, at sagsbehandlerenden har forsøgt at ringe til mig vedr. en status opdatering.
Det er sårbare mennesker de har med at gøre som rent faktisk søger hjælp, men det man møder (min erfaring) er alt det man problematisere forstærker ens sygdom er præcis det som indgår i deres arbejde. Deres arbejde er ikke tilpasset målgruppen.

Synes de er i fuld gang med at afvikle mig fremfor at understøtte og hjælpe.

Jeg må videre med at læse min sag og se om jeg ikke kan få skrevet lidt i min klage.
Begynder er ikke logget ind   Besvar med citat