Se enkelt indlæg
Gammel 26-02-2013, 00:11   #15
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kal Se meddelelser
Jeg kan godt se hvad Aarhus kommune skriver, men det er ikke det der står i loven. Her står der kun at kommunen skal forhåndsgodkende beløbet hvis det er over 10.000 kr. Så uanset om man søger før eller kommer med regningen efter den er betalt og denne altså er på under 10.000 kr, så skal kommunen gå ind og give denne ydelse i henhold til loven.

Jeg står selv og skal have opereret en rod i en tand der er rodbehandlet men som der stadig er betændelse i, og jeg har fået et overslag af tandlægen på ca 4000 kr. Jeg har bestilt tid og har tænkt mig først at henvende mig til kommunen (København) når jeg har fået det ordnet og har betalt regningen.

Der snakkes hele tiden om at der skal spares, derfor kan jeg ikke se hvorfor man skal bruge ressourcer på at søge først, som Aarhus kommune skriver når loven er så klar som den er.

Bliver der problem med kommunen, ja så tager jeg den kamp med dem også. Det er jo ikke ligefrem den første man så har og desværre sikkert heller ikke den sidste...

@58hb hvis jeg var dig ville jeg snakke med tandlægen om din situation, og få lavet for under 10.000 i år. Til næste år kan du så yderligere få lavet op for op til 10.000 kr. Hvis det altså er noget der kan "deles op" på den måde. Et par tænder ad gangen, hvis de ikke vil gå ind og dække for over 10.000 kr. i år. Dette kan du jo starte med at søge om her og nu, nu er reglerne jo lavet om.
Tak for rådet @Kal - Jeg kontakter tandlægen - han må være den der er bedst informeret. Og ja det er da en god ide at dele det op på.
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat