Se enkelt indlæg
Gammel 03-06-2009, 14:34   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

Hvis vi ser lidt på www.middelfart.dk som har orden i sagsbehandlingsfrister iht RSL §3 stk.2....... http://ipaper.ipapercms.dk/Middelfar...dlingsfrister/
ser jeg ingen tydelig sagsbehandlingsfrist for afslutning af ansøgning til flexjob?

Hvorfor findes der ingen politisk vedtaget sagsbehandlingsfrist for ansøgning til flexjob?
Hvis jeg/vi mener at der SKAL fastsættes en så frist, hvem og hvilke argumenter vil der blive brugt imod dette fornuftige krav?

Findes der nogle Vejledninger eller Bekendgørelser der fortolker lovgivningen imod at der SKAL fastsættes en sagsbehandlingsfrist incl offentliggørelse?

Hvilken minister, ministerium, folketingsmand/kvinde etc kan svare på det?

Findes der een kommune ud af de 98 kommuner der har vedtaget og offentliggjort sagsbehandlingsfrist for ansøgning til flexjob?

Kan I følge mig?

Hilsen Peter
Hej, jeg tror det er fordi, vejen til fleksjob er meget individuelt, altså det kan være en lang proces, før man kan nå frem til at man bliver indstillet til fleksjob. Men som du ved, at jobcenteret har 1 år til at finde ud af ud fra §28 i sygedagpengeloven, at de skal INDEN til den tid, finde ud af og VURDERE, om de skal på førtidspension, revalidering eller fleksjob.... Så derfor minimum 1 år.... Hvis man til den tid mener, fleksjob er en mulighed, og personen ikke er helt afklaret, så tager det lidt tid endnu.... Så mit bud er op til 2 år... Men det kommer jo helt an på, om man først skal i revalidering. Revalidering kan man jo som udgangspunkt få i 5 år... Alt skal afprøves, inden fleksjob kan komme på tale... Det kunne sikkert også ske, at man bliver indstillet til fleksjob allerede under på 1 år, hvis alt er klart og tydeligt, at man kan indstilles til fleksjob feks. efter kræftsygdom og aldrig bliver rask (kender én i den situation).

For mit vedkommende var jeg i revalidering først... I alt tog det mig mindt 3 år om at blive indstillet til at være fleksjobber. Så det er meget forskelligt og kommer an på, hvilken situation, man er i...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat