Se enkelt indlæg
Gammel 19-01-2011, 21:20   #33
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
nu mener jeg at jeg læste om en af de, der havde dødskode, faktisk fik den for 4 år siden - vedkommende har altså levet i 4 år, helt af sig selv....er det så rimeligt at vedkommende har fået kode død ? - eller i hvert fald på det tidspunkt ?

hvis det er hjemmehjælp og rollator, eller evnen til at færdes udenfor, der afgør en "læges" vurdering er den farvet af kommunal kassetænkning - jeg kalder det overlagt mord
Den "dødskode" i snakker om er faktisk en forkortelse. Den handler ikke om, at al behandling skal stoppes. Den handler om, at HVIS patienten får hjertestop, så skal man ikke forsøge genoplivning. Patienten modtager stadig behandling for sin sygdom, hvadenten det drejer sig om sepsis, lungebetændelse, eller noget andet. "Koden" får KUN betydning, hvis patienten skulle få hjertestop, da man kan være så syg, at det vil give alt, alt for store skader, hvis man først har haft stop. Så det handler jo ikke om, at patienten skal dø, men hvad der skal ske, HVIS patienten dør. Og igen det er jo svært syge vi snakker om her.

Patienten modtager stadig behandling for sygdommen, og det kan jo heldigvis i mange tilfælde gøres med stor succes, således at patienten bliver rask af den tilstødende sygdom og aldrig fik det frygtede hjertestop!
Det er jo dejligt og godt, at patienten stadig lever 4 år efter! Men at patienten stadig lever 4 år efter siger jo ikke noget om, hvordan det var gået, hvis denne patient havde fået hjertestop dengang for 4 år siden. I vælger kun at fokusere på én side af historien, men det er jo en helhed.

Sidst redigeret af gh72; 19-01-2011 kl. 21:22.
gh72 er ikke logget ind