Se enkelt indlæg
Gammel 14-05-2019, 06:54   #37
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg fik i går svar fra Jobcenterchefen på det spørgsmål, som hele denne lange tråd startede med. Måske svaret kan hjælpe andre i fremtiden, så jeg lægger det ind her:
______________________

Du har spurgt til forskellen er på et "Indsatsparat-forløb" og et "Ressourceforløb" og jeg kan hertil vejledende oplyse, at lovgivningen ikke anvender betegnelsen "indsatsparat".

Borgere, som modtager en ydelse - eksempelvis ledighedsydelse, kontanthjælp eller ressourceforløbsydelse - skal have en indsats, som bringer dem tættere på arbejdsmarkedet. Det er den indsats, de skal være "parat" til at tage imod.

Den beskæftigelsesrettede indsats består af samtaler samt beskæftigelsesrettede tilbud i form af vejledning og opkvalificering, virksomhedspraktik og ansættelse med løntilskud. Den kan endvidere bestå af mentorstøtte samt støtte efter anden lovgivning.
Indsatsen er forskellig fra målgruppe til målgruppe. Borgere, som er tæt på arbejdsmarkedet, skal således have en anden indsats end borgere, som er langt fra arbejdsmarkedet.

Ledighedsydelsesmodtagere skal have en beskæftigelsesrettet indsats, som bringer borgeren tættere på fleksjob.

Et ressourceforløb kan bestå af beskæftigelsesrettede tilbud, jf. ovenfor og en social- og sundhedsmæssig indsats efter anden lovgivning. Ressourceforløbet kan tillige indeholde indsatser, der kan stabilisere og forbedre borgerens fysiske, psykiske og sociale tilstand, med henblik på at borgeren efterfølgende kan deltage i beskæftigelsesrettede tilbud.
____________________
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat