Emner: mit liv
Se enkelt indlæg
Gammel 24-09-2008, 14:08   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du skal have FP så skal alle mulighedder være udtømte der i ligger behandling også, dvs medicinering, kun hvis behandlingen kan koste dig din førlighed eller dit liv, kan du takke nej, det går lykkepiller altså ikke ind under, så det er du altså tvunget til at afprøve.

Jeg sider og er meget nysgerrig efter om du har fået en diagnose, jeg kan genkende lidt for meget ud fra det du skriver, ikke at du nødvendigvis har det samme som jeg, for der er flere sygdomme/handikaps der ligger tæt inden for det her område.
Det er så ekstrem vigtigt at ud får den helt rigtige diagnose, mange skal flere diagnoser i gennem før der rammes plet, men behandling af en forkert diagnose giver sjældent noget ordentligt resultat.
Derfor vil jeg råde dig til at sige til din psykiater, at du ønsker en vurdering fra en af hans kollegaer, brug evt ordet psykolog, for de ER altså langt bedre udd inden for psyken end psykiaterne er, de har en medicinsk udd med en ret kort overbygning, og mange af dem tænker langt mere i piller end i reel behandling (dog skal det siges at undersøgelser viser at de bedste resultater kommer ved både medicinering og behandling, såfremt selvfølgelig den rigtige diagnose er lagt) eller sig at du ønsker en status snak med overlægen på stedet, det er du fuldt ud berettiget til.

Noget helt andet er så at et der blodtryg på 130 du snakker om, jeg har en længere smøre omkring det, det hører ind under en af de områder jeg brænder for, men springer det over for tvivler på du har overskud til at læse det, foruden at du nok vil blive lidt skuffet.

Du kan også vælge selv at søge en § 17 pension, men så længe du ikke har været i gennem forsøg på behandling, skal du regne med afslag.

Ja det ER noget l.o.r.t (undskyld) at loven ikke tager det mindste hensyn til psykisk svage/syge mennesker, men sådan er det nu en gang bare, og det er vi nød til at affindes os med og brokke os der hvor vi brokke kan, forhåbentlig bliver det bedre en dag. Og sagsbehandlerene de er jo nu en gang bare tvunget til at følge §§ det er ikke deres skyld, at de så ikke altid følger §§ er ligesåvel noget bæ, for det rammer også, også os der har noget med psyken.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat