Se enkelt indlæg
Gammel 26-05-2016, 20:36   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Angry lorteland svigter Erik

Hej Reno og alle andre.

Fagforeninger har meget travlt, se nu vindmølleindustrien!

Desværre er vi nogen som ikke mere er i fagforening.
Måske tager jeg fejl, men jeg har været i fagforening i hele mit arbejdsliv, men da jeg fik fleksjob sagde min hidtidige fagforening,( som var fantastisk) at de fremover ikke kunne bistå mig, da de ikke havde overenskomst på området, hvorfor jeg skiftede til HK, som var meget fodslæbende, trods deres "tilsyneladende " gode intentioner på deres hjemmeside.
De anede stort set intet om fleksjob, og det undrede mig meget eftersom det er en "stor" fagforening.

De henviste til jobcenter, og jobcenter henviste til fagforening.
Der var kø ved håndvasken.
Arbejdsgiver erkendte at det var umulige vilkår i mit fleksjob, og dette bl. a, fordi den forrige medarbejde( alm. ansat) måtte sendes syg hjem.

Nå, men dette bare for at forklare, at det ikke er så simpelt , som det ser ud til.

Efter jeg så indså, at jeg ikke mere magtede et job og fik mærkbar dårligere økonomi, opsagde jeg medlemskabet.

Det var trods alt ca. 500 kr pr. md. + fleksydelsesbidrag. I alt knap 1000 kr.i 2014.

Fagforbund er først og fremmest til, for at støtte egne medlemmer, og det er jo sådan set forståeligt.
De har jo også en økonomi,at tage hensyn til.

Men desværre er effekten, at de, der ikke er i en fagforening, er endnu mere ilde stedt en dem med et fagforbund i ryggen.

Hvis nu fagforeningerne satte sig for, at ville støtte, hjælpe alle de syge kontanthjælpsmodtagere, og de på ledighedsydelse( som er samme sats, hvis man er over 60 ) ja,. så ville de betalende medlemmer nok, og med rette blive meget vrede.

Men uanset fatter jeg ikke, at Eriks fagforbund ikke har gået til domstolene?
Set herfra er det jo en sag til højrebenet, så enten er han ikke fagforening eller også er hans sag ikke færdigbehandlet ved myndighederne???

Hvis hans sag er færdigbehandlet, og han er medlem i en fagforening er det så rædselsfuldt, at jeg ikke kan finde ord.

Sidst redigeret af vasen; 26-05-2016 kl. 20:44. Årsag: manglende ord
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat