Se enkelt indlæg
Gammel 19-07-2011, 14:11   #5
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Ingen regning til kommunen, hvis hvis den sygemeldte ikke er raskmeldt inden 13 uger, lyder tilbuddet fra privat firma, som bl.a. Gladsaxe samarbejder med"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=56297

"Det er en no cure - no pay, som nogle af aktørerne på beskæftigelsesområdet bruger.
Men vi bruger det ikke, fordi det er gratis, for hvis kun en meget lille andel blev raske, så ville det jo være spild af tid.
Så vores bevæggrund for at bruge det er, at vi er interesserede i, at folk bliver raske, siger Ebbe Holm, arbejdsmarkedschef i Gladsaxe Kommune."

SUK, hvis det dog bare var så vel ikk´
Hej Buster
Det glæder mig at andre her på k10 osse tør kritisere jobfirmaer (”anden aktør”).

Da jeg fortalte om jobfirmaet JobDK der efter min mening snager i folks privatliv blev jeg skældt ud for at være negativ over for jobfirmaer. Webmaster slettede den værste kritik.
Det samme var tilfældet da jeg skrev om jobfirmaet HKI hvor jeg rundt regnet 4 år havde elev-praktikplads.

Nogle føler åbenbart at de bliver trådt over tæerne når jobfirmaerne HKI og JobDK kritiseres.
De som skælder ud burde i stedet komme med eksempler på hvad de omtalte jobfirmaer har lavet af godt arbejde. Håber du ikk får skæld ud for at skrive din mening om jobfirmaet ITK 2.

Skæld ud får mig ikk til at stoppe med at sige min personlige mening om jobfirmaerne. Tværtimod.
Jeg vil skrive meget mere om jobfirmaet HKI og tiden som elev. Heldigvis skrev jeg dengang en slags dagbog om mine oplevelser i firmaet.
Det er lykkedes mig i går at finde dagbogen hvor den interne sladder fra jobfirmaet er skrevet ned. Os elever hører osse lidt sladder fra nogle ansatte på værkstederne der er utilfreds med den nye direktør.
Uheldigvis består dagbogen af en bunke løse papirer i en plastikpose som er i uorden men på dage når vejret er dårligt bliver papirerne læst og sat i orden.
Jeg håber at Buster har interesse for at læse lidt om de ansatte og direktøren i jobfirmaet HKI.

I dag må du nøjes med en lille smagsprøve fra min dagbog. Det er en Gøg og Gokke historie om hvordan alt går galt når de ansatte vælger en medarbejder-repræsentant til HKIs bestyrelse.

Før de ansatte kan vælge repræsentant til bestyrelsen skal alle ansatte have en stemmeseddel. En kontorelev på HKI bliver derfor sat i arbejde med at putte stemmesedler i kurverter som sendes med post hjem til hver eneste ansat. (På HKI udleverer de ikk bare papiret til folk men betaler porto til forsendelse).
Stemmesedlerne de udsender er specielle. De er forsynet med et nummer der svarer til listen over navne på de ansatte i alfabetisk rækkefølge!
De ansatte opdager naturligvis hurtigt at deres stemmeseddel er nummereret og bliver s.... sure på direktøren Kirsten Møller. Hun har dengang forklaret de ansatte at der kom nummer på for at undgå snyd ved valget. Men hun må bøje sig for kritik og give de ansatte en ny stemmeseddel uden nummer. Igen bliver en stemmeseddel sendt med post hjem til hver eneste ansat. (Postbudet bliver aktiveret af HKI).
Endelig kan de ansatte i jobfirmaet stemme om medarbejder-repræsentanten til bestyrelsen.

I min dagbog er der mange flere skøre historier. Fx om at alt er Gøg og Gokke når HKI flytter til anden bygning. Og en mester på metalværksted siger op fordi han mangler tillid til den ny direktør.
Og en kontordame som udbetaler løn til ansatte der smækker meget hårdt med døren og forlader HKI. Og meget meget mere. Men det skriver jeg om når der er kommet orden i mine papirer.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat