Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2012, 15:26   #22
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Ozelot.
Jeg forholdt mig udelukkende til personkredsen. Har godt hørt om det nye forslag i reformen. Og når man kender de kampe der foregår omkring personkredsen, kan man kun gisne om de kampe der kommer til at foregå omkring udgifter.

Og faktisk er det ikke sådan at selvom man har type-1 diabetes og dermed er omfattet af personkredsen, at man så automatisk får §100. En kollega har også netop fået genvurdret sin sag. Og hun har modtaget det mest mærkelige afslag. For nok er hun grundet principafgøreslen om diabetes omfattet af personkredsen, men her vurdere kommunen at de udgifter hun har opgivet ikke kan betegnes som værende af indgribende karakter.

Så bliver man først vurderet omfattet af personkredsen, kan en kamp om udgifterne begynde.
Jeg ved så ikke om man spare så frygteligt meget, hvis det ender i lange sager i forskellige klageorganer. Så selvom der er nogen som måske er overkompenceret så er der helt sikkert også mange som ikke får dækket alle deres udgifter. Men en ordning som den kendes i dag, vil helt sikkert mindske slåskampe om beløbene.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat