Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2012, 13:10   #17
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg syntes desværre, at din sag ligner min meget. Min kommune vender og drejer alt, til deres egen fordel.

Jeg søgte første gang i 2008, lige efter jeg fik min førtidspension. Men § 100 merudgifter har intet med økonomi eller førtidspension at gøre. Mærkeligt når det er på grund af denne lidelse, jeg søger om merudgifter for

Jeg har hj hjælp til rengøring hver 14 dag, mine drenge hjælper med alt andet, plus dem jeg ellers kan trække på.

Jeg får afslag hele tiden, pga jeg selv kan lave lettere madlavning, kan handle ind på min scooter, og klare personlig pleje.

Det er kun de ting som de går op i, de er fuldstændig ligeglade med hvilke piller jeg får, og hvis jeg ikke fik dem ville jer dø.

Så selvom det står i loven, hvordan kommunen skal forholde sig, så sker det bare ikke. Og Det Sociale Nævn giver dem ret. Det er efterhånden kun folk som lider af diabetes, fødevareallergi der overhoved får denne ydelse. Kh indiansummer
Hej Indiansummer,

det der har overrasket mig, er at de blot undlader visse oplysninger (af lægelig art) og i det hele taget ignorere det faktum at jeg er afhængig af andre menneskers hjælp, i alle mine vågne timer.

Jeg har ingen hjemmehjælp, eller anden kommunal hjælp, da vi hidtil selv har afholdt de udgifter der er - dette har vi ikke økonomisk råderum til at kunne længere, og netop derfor henvendte vi os til kommunen for at blive rådet/vejledt. Dette skete dog ikke - og så lavede jeg denne § 100 ansøgning - og fik et afslag.

Jeg kan ikke lave mad, jeg kan ikke handle, jeg kan ikke gå mere end maks 100 meter (på en virkeligt god dag, og så tager det mig ca. 10 min), jeg kan ikke gøre rent, jeg kan ikke gå i bad hvis ikke der er andre til at passe på mig (da jeg besvimer), jeg kan ikke selv fyre så her er varmt, jeg kan ikke selv køre andet end meget korte ture (ca. maks 15 min) osv. osv. osv.
Men alt dette har de blot udeladt fra afgørelsen og i konklusionen på samtaleskemaet, og det er jeg noget forundret over da det er lægeligt dokumenteret - også fra kommunens egen lægekonsulent.
Men jeg må formode at de forholder sig til, at jeg indtil nu har benyttet mig af privat og/eller købt hjælp - og måske de så blot forventer at det forsætter?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat