Emner: Mere syg
Se enkelt indlæg
Gammel 16-06-2008, 18:50   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ouzo Se meddelelser
Har I en anelse om hvad min sagsbehandler vil gøre med mig efter at revalideringperioden er over, Marts 2009.
Det skulle da ikke være kontanthjælp ?

V.H.

Du har mulighed for at få revalideringsydelse op til 5 år, endda med forlængelse.

§ 49. Kommunen skal tilrettelægge en revalidering, herunder en forrevalidering, således at den kan gennemføres på så kort tid som muligt, og således at revalidendens behov tilgodeses. Kommunen kan højst planlægge, at revalidenden får revalideringsydelse i 5 år. Uddannelse, som indgår i en revalidering, forudsættes gennemført på den normerede uddannelsestid. Betingelserne for forlængelse af perioden, hvor revalidenden får revalideringsydelse, fremgår af § 56.

Stk. 2. Har revalidenden betydelige begrænsninger i arbejdsevnen, og taler revalidendens personlige forudsætninger, interesser og evner i udpræget grad for en længerevarende videregående uddannelse, kan kommunen planlægge en revalidering, hvor revalidenden får revalideringsydelse i mere end 5 år.


Ved ikke om du har kigget på lovgivningen omkring revalideringsydelse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30304#K6

Hvis du nogensinde senere får meddelse om stop af revalideringsydelse, og at de siger, du skal henvises til kontanthjælp, kan du klage over stop af revalideringsydelse. Vi har lige haft en bruger herinde, som fik stoppet sin revalideringsydelse. Det var en fejl. Vedkommende fik revalideringsydelse tilbage igen...: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ght=mikkelline


Jeg synes, du skal tænke på dig selv, når det gælder arbejdsprøvninger. Det burde ikke være sådan, at du knokler alt for meget og bliver helt smadret og går hjem i seng efter arbejde, så du ikke har nogen overskud til familie eller venner og huslige gøremål... Hvis du føler dig alt for presset, kunne du måske få dig en snak med din læge om det, om han/hun kan hjælpe dig videre mht. dit helbred og nævne det med udstrålinger i benet - måske er der nerver, som sidder i klemme? - minder nemlig noget jeg selv har døjet med...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat