Se enkelt indlæg
Gammel 29-05-2013, 20:49   #14
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
90% får afslag på pension, hvis der mangler en arbejdsprøvning, og dermed synes jeg det ville være omsonst at stræbe efter at undgå en arbejdsprøvning.

Jeg starter min arbejdsprøvning 1 time/uge, netop fordi man er meget opmærksom på at min tilstand hurtigt kan forværres.

Jeg fornemmer at mange er bange for arbejdsprøvning, og derfor prøver at undgå.
Hvis alt for mange "hænger hatten på" at andre har undgået arbejdsprøvning, så kommer der helt sikkert en del mennesker ud i den anden ende med afslag på pension... fordi der ikke foreligger en arbejdsprøvning.
Det er okay du finder det omsonst, og det kan sagtens være det er omsonst i DIN sag - dette er dog ikke ensbetydende med at det er omsonst i andre sager.

Det er meget fint at du kan klare 1 time ugentligt, og at det afprøves - men der er mennesker for hvem det kan være medvirkende til forværing af deres sygdom, og for dem er det ikke skånsomt - om så det kun var 5 minutter om ugen.

Det er ikke spørgsmål om at undgå arbejdsprøvning, fordi man ikke gider/ønsker det. Ligesom det heller ikke er et spørgsmål om at "hænge hatten på" hvad andre har gjort/ikke gjort.
Det er et spørgsmål om, at ens sygdom kan blive forværret ved det. Der er en kæmpe forskel på de ting.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat