Se enkelt indlæg
Gammel 23-05-2010, 21:48   #1
ping
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ping er ny på vejen
Question Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund.

Jeg skriver herinde da jeg håber at der én eller nogen der har været igennem det jeg står overfor nu som kan komme med noget råd og vejledning.

Jeg er en 28-årig kvinde der siden teenage årene har haft angst og som siden har været sygemeldt utallige gange pga. depression.
Min diagnose er kronisk depression med tildens til angst/paranoia.

Jeg er på nuværende tidspunkt indskrevet på mit tredje studie som jeg ikke kan gennemfører. Jeg har lige haft 10 måneders barsel herfra og forventes at starte op i en lønnet praktik pr. første august. Jeg ved af bitter erfaring at det ikke er en mulighed. Jeg har det sidste års tid været stabil men min sygdom er konsekvent blevet forværret hver gang jeg er blevet udsat for forventning om at kunne klare en fuldtids stilling.

Med denne erfaring ønsker jeg at få et flexjob, men ved ikke hvordan jeg skal komme derhen.

I alle mine tidligere sygemeldings perioder er jeg forblevet på SU så har aldrig været inden i det offentlige system; kommunen. Og frygter dette helt uoverskuelig meget.

For det første hvad skal jeg gøre nu?
Kan jeg få sygedagpenge hvis jeg melder mig ud af studiet og sygemelder mig eller skal man have en arbejdsgiver for det?

Hvad hvis jeg sygemelder mig, men stadig er indskrevet på studiet kan jeg så få sygedagpenge?

Eller skal jeg melde mig ledig komme på kontanthjælp, hvis det overhovedet er en mulighed, og så sygemelde mig der?

Min umiddelbare erfaring er at jeg ikke kan komme til at tale med nogen omkring flexjob og arbejdsprøvning ved kommunen før jeg sygemelder mig den vej, er det korrekt? Der har i hvert fald ikke lykkedes mig at få lov at tale med nogen deroppe når jeg har prøvet at henvende mig.

Er nervøs for hvordan min økonomiske situation bliver når jeg skal i gang med det her. Har læst så mange urimelige beretninger herinde omkring behandlings tid og ret til ydelser.

Håber meget der er nogen der kan hjælpe.

Kærlig hilsen
Ping
ping er ikke logget ind   Besvar med citat