Se enkelt indlæg
Gammel 31-03-2020, 12:32   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sagsbehandlingstider vs retssikkerhed vs ulovligheder uden konsekvens

Hej jhagense

At vente på andres vurdering og afgørelser, som har enorm indflydelse på ens sociale og økonomiske fremtid er dræbende.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/20...tent=evergreen

De fleste kender, handicappede som raske, det fra Netto-køen, hvor alle er utålmodige, presser på, viser med sit kropssprog at man er utålmodig over langsommelighed.

JEG har travlt og JEG skal nå at hente børn etc.

Utålmodigheden i samfundet er stor.

For snart 15 år siden da Web startede k10, mødte jeg en ung scleroseramt kvinde, som nu havde mistet sin gangfunktion.

Hun tillod sig, at ansøge om udskiftning af sin bevilgede 11 år gamle invalide-bus, med lift, som nu var brudt sammen.

Genansøge iht Servicelovens § 114 med diagnose attakvis sclerose, som retssikkerhedsmæssig ikke skulle være vanskelig at vurderer til en afgørelse.

Skulle man anstændigvis mene. Jeg tilbød min hjælp og var ganske naiv.

Jeg begyndte at sætte mig ind i lovgivningen, fortolkningen, lovbemærkningerne, Principafgørelser og naiv troende på, at det lille problem kunne jeg da godt løse.

Side da, har jeg kæmpet en lang kamp for, at få især kommunerne til at overholde den lov, som Folketinget har vedtaget ved lov, underskrevet af Hendes Kongelig Højhed Dronning Margrethe den II af Danmark.

Retssikkerhedslovens § 3 stk.2

Når vi taler om sagsbehandlingstider skal vi vide, præcis hvad det drejer sig om:

Lovbundne frister. (Folketinget fastsætter)

Iht RSL § 3 stk 2

Frister, som embedsmænd lovligt selv kan fastsætte, alt efter hvor travlt de har.

Ankestyrelsen

Inden for RSL § 3 stk 2 findes ikke større privat kreativitet for ikke at overholde loven. Private holdninger og ulovlige påstande, gør at borgeren ikke modtager den retssikkerhed, som Folketinget har vedtaget.

AES har nogle principielle frister som bør overholdes, ref Rigsrevisionen som år efter år udsender de samme kritikpunkter. Igen og igen.

Hele problemstillingen drejer sig om, at ansatte i det offentlige, kan udfører bevidste ulovligheder, fuldstændig som de ønsker, uden konsekvens.

Det er problemet.

Netop i denne Coronatid og efterfølgende, vil vi se problemet med lange sagsbehandlingstider fortsætte.

I øvrigt måtte den unge scleroseramte kvinde vente 2 år 7 måneder på udskiftning af sin invalidebil. Hertil skal lægges indkøb og indretning af bilen.

3 år uden gangfunktion for en scleroseramt ung kvinde, som var stavnsbundet til sit hjem. Tiden er dyrbar.

Her ser du 15 års dokumenteret ulovligheder:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Mange vundne Tilsynssager, mange ulovlige afgørelser som juristerne ved Ankestyrelsen udsender.

En enkelt lov-skærpelse af Retssikkerhedsloven er det dog blevet til. Det tog mig 8 år at få den igennem Folketinget.

Held og lykke med din sag. Lad os høre nærmere om udviklingen i din sag.


Hilsen Peter

Bilag.

Folketinget er fuld bevidst om, den manglende retssikkerhed:


https://www.ft.dk/RIpdf/samling/2014...om_fremsat.pdf

Sidst redigeret af phhmw; 31-03-2020 kl. 13:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat