Emner: Afslag
Se enkelt indlæg
Gammel 04-11-2009, 13:43   #1
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Afslag

Har nu været sygemeldt i ca halvandet år, været i 2 arbejdsprøvninger, og nu i arbejdspraktik.
Det er vurderet at max 12 timers arbejde ugentligt, ved projekthuset i ribe, hvis de rigtige foranstaltninger er der, og gerne hjemme arbejde, da energien kan være der om natten istedet for om dagen, dog kan der være tvivl om det rigtige arbejdsmarked i forhold til pres og stress.
Kommunen spurgte special læge til råds, hans vurdering er, at arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige og det er vedvarende.
Arbejdsevnen er nedsat og vedvarende og han ser mig ikke i fremtiden på nogen tidspunkt at kunne opfylde kravene til et flexjob.
Fik lavet den aftale at imens sagen bliver gjort færdig, at jeg kunne komme og gå som jeg ville i min arbejdspraktik ca 8 timer ugentligt.
Sagsbehandler sagde at det måtte være lige til højrebenet for en pension, hun har fået god for det ved hendes teamleder, og lægekonsulenten, special lægen, men job konsulenten siger nej med begrundelsen:

Jeg har dd. drøftet sagen med pensionskonsulenten og min leder. Han vurderer ikke, at der er grundlag for at rejse en sag om pension. Han dokumentere at det ikke er dokumenteret at du varigt har en nedsat arbejdsevne og foreslår et længerevarende aktiveringsforløb.

Jeg kan derfor ikke gøre mere i din sag.
Jeg afleverer den til min kollega i team 52.
Jeg vil foreslå dig, at du retter henvendelse til det faglige hus og får deres vurdering af, hvad de mener du skal gøre.


Hvad gør man så?? For jeg syntes da det er godt dokumenteret af special læge at det er en kronisk vedvarende sygdom, og han ser mig aldrig opfylde kravene til et flexjob.

Hvad sker der nu i min sag?
skal jeg selv søge pension?
hvor står jeg?
Skal lige siges at min pensionskasse og forsikring, har godkendt mig til erstatning og at jeg har tabt erhvervsevne der er varigt resten af livet.
Så hvordan kan en mand sidde og bestemme al det??

Mvh
Dennis
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat