Se enkelt indlæg
Gammel 11-09-2012, 00:03   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Discus og Revalidering

Hej allesammen.

Dette er mit 1. indlæg herinde, så i må lige bære over mig, hvis der er mangler.
Jeg har fulgt siden meget nøje de sidste 2 måneder, og har lært en masse af at læse herinde.

Historie:
Jeg er en ung fyr på 23 år, 2 på HG, 2 år i forsvaret. Kom til skade i forsvaret, hvor jeg fik nogle fysiske mén, og derefter udviklede det sig til psykiske problemer også.
Pt er jeg igang med en arbejdsskadesag, som har rundet et år. (snart afgørelse) den forventes at afsluttes indenfor nærmeste tid.
Det endelige resultat efter MR scanningen, viste en discusprotusion i L5 uden nerve affektion. to år efter uheldet.

De psykiske problemer jeg har og døjer med til hverdag er:
Social angst, angst for mennesketænkning, stress, isolering, adhd (positiv), søvnløshed, tænker for meget, mistroisk overfor andre mennesker.

Jeg skal til at begynde til psykolog nu, da psykiateren ikke mente at der kunne stilles nogen psykiatrisk diagnose.

af fysiske méen døjer jeg med rygsmerter, hvor jeg til dagligt tager 2xibuprofen 400mg, for at nogenlunde klare mig igennem hverdagen. problemer med at bukke mig, sidde ned længere end 5 minutter, stå i samme position i længere end 5 minutter, ligge, sove (vågner pga smerter), at gå ture. Jeg bliver nødt til at stoppe op, fordi det er for kraftig belastning for benene. jeg har samtidig også mistet styrke i mine ben, og jeg har store vanskeligheder ved at samle noget op fra gulvet. stivhed i ryggen, følelsesløshed i benene under provokation (bestemte øvelser)

Jeg er ikke blevet arbejdsprøvet endnu, da jeg først skal afklares i psykiatrien.
Ressourceprofil er udfyldt
Sidst jeg var på vagtkursus sidste år(inden jeg genoptog arbejdsskaden) bestod jeg ikke kurset, fordi jeg ikke kunne holde ud at sidde 8 timer om dagen i to uger, hvilket resulterede i et stk's sovende ben, og det gav mig samtidig også stort koncentrationsbesvær, så jeg ikke bestod det kursus.

PT er der gået 52 uger, så lige nu afventer jeg svar om mine sygedagpenge kan forlænges.

Spørgsmålet lyder:
I min ressourceprofil giver min sagsbehandler udtryk for, at deres ønske er at jeg skal komme tilbage på ordinær beskæftigelse med fysiske skånebehov (de psykiske er ikke afklaret endnu)
Pga min alder, og ikke nogen speciel erfaring mht arbejde, skal jeg højest sandsynligt igang med en uddannelse.
Hvordan hænger det sammen med revalidering og unge?
Jeg har som sagt store vanskeligheder med at sidde ned, og jeg er derfor meget nervøs for at jeg ikke kan holde til det psykiske pres som mine rygsmerter giver mig.
Så jeg ved at jeg vil få store vanskeligheder med at sidde ned 8 timer om dagen og studere.

Hvad menes der samtidig med alle muligheder skal være udtømte? (Sygedagpengeloven)
Nu tænker jeg mere specifikt:

Hvis jeg bliver afklaret fra psykiatrien, får medhold i ASK, har været til arbejdsprøvning, diagnose på psykiske og fysiske mén, har forsøgt at tage en uddannelse, men blev nødt til at stoppe pga fysiske smerter.
Er alle muligheder så udtømte?

Sådan som min SB skriver det, er de ikke interresseret på nuværende tidspunkt at tilkende mig fleksjob eller FP.
Jeg føler mig samtidig tvunget til at komme i revalidering, men jeg har vel ikke andre muligheder.

Når jeg samtidig læser satserne for revalidering, så kan jeg få 6600,- kroner udbetalt.
Men hvis jeg søger SU med handicaptillæg (hvis de psykiske og fysiske mén er aktuelle) så kan jeg få 8500,- ?

Det giver jo absolut ingen mening.

Tak for din tid
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat