Se enkelt indlæg
Gammel 21-01-2018, 18:10   #1
Vernes25
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Vernes25 er ny på vejen
I fleksjob lønnen og pensionsbidrag

Jeg er i fleksjob som funktionær og undrer mig over at kommunen fastsætter ens flekslønstilskud, hvor de siger at i ens løn indgår timelønnen+eget pensionsbidrag+arbejdsgiver bidrag til pensionen.

Selvom eget bidrag til pensionen bliver trukket ud af ens aftalte timeløn uden arbejdsgivers bidrag til pensionen.

Dvs. kommunen beregner ens løn som: aftalt timeløn+4 % eget pensionsbidrag+8% arbejdsgivers pensionsbidrag.

Men reelt bliver de 4 % trukket ud af det aftalte timeløn/mdr. løn og lagt ind til pensionsopsparing.

Er det kun mig der har misforstået alt det her eller regner kommunen flekslønstilskuddet forkert.

Kommunen skriver følgende:
"Hvis du i dit ansættelsesforhold indbetaller til en pensionsordning, så indgår dit bidrag + din arbejdsgivers bidrag til pensionsordningen som en del af lønnen."

Og så henviser de til Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 70f og Beskæftigelsesministeriets bekendtgørelse nr.411 af den 29.04.2014 om beregning af fradrag i flekslønstilskuddet.

Men igen forstår ikke hvordan kan noget der trækkes ud af ens aftalte mdr. løn, lægges oveni ens aftalte mdr.løn (i kommunens beregning).
Vernes25 er ikke logget ind   Besvar med citat