Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2018, 14:40   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rask - ulykke - 5 års ressourceforløb efter 22 uger på sygedagpenge

Bare et lille blik ind i den verden, som raske medborgere, godt nok har hørt lidt om men ikke rigtig tror på.

https://www.denoffentlige.dk/nye-reg...rloeb-vedtaget

30.05.18
Hanne Poulsen

Ulykke

Den 23/10-14 ændrede mit liv sig markant , jeg blev offer for en mands uagtsom kørsel . Jeg pådrog mig alvorlige skader . Efter en lang sygemelding, genoptog jeg mit arbejde som folkeskolelærer få timer om ugen . Jeg kunne ikke holde til at arbejde . Jeg pådrog mig skader ved ulykken: vkraniebrud, brækket næse, brækket kraveben, 4 brækket ribben, nakken slået skæv, piskesmæld, hoftebrud åben , brækket storetå, begge mine knæ tog skade .. jeg forsøgte at holde mig på arbejdsmarkede, men måtte til sidst opgive og smide håndklædet i ringen .

Jeg mistede mit arbejde pga af mange sygedage og endte på jobcentret . Først 22 uger på sygedagpenge og derefter indstillet til rehabilitering team, Mit første møde med systemet , jeg var dybt rystet over dette møde, jeg blev tilkendt 5 år på ressource forløb. Jeg var ikke længere en syg patient , der fik omsorg . Nej nu var jeg en klient, jeg modtog en form for forvarings dom af kommunen , tidsubestemt straf . Jeg blev set på som en luddoven nasserøv, der bare ville snyde systemet . ( sådan følte jeg mig) alle rundt om beordret havde en underlig bemærkning eller kommentar .

Min søn blev drøftet, kunne jeg nu passe på ham ?

Hvornår tror du bliver rask ?

Køre du bil?

Kan du følge en GPS?

Konklusionen fra læge konsulenten , “ kan du følge anvisninger på en GPS , kan du også passe et arbejde .

Jeg gik mødet , dybt rystet . 5 år på ressource forløb, 5 år på kontanthjælp sats .. jeg gik grædende fra mødet .

Jeg havde hus, bil, hest, alene mor til min søn, jeg havde altid arbejdet og forsørget os selv . Lønnedgang fra over 40000kr brutto til 14,900kr brutto .

Min forsikringssag kan ikke komme igang, da den jo er afhængig af kommunen indstilling til min arbejdsevne . Der gik ca 7 måneder , hvor jeg intet hørte fra kommunen . Jeg måtte rykke for, at der skulle ske noget .

Endelig blev jeg kaldt til møde på jobcentret . Jeg skulle i arbejdsprøvning . 13 uger på en skole . Jeg kæmpede en kamp, for at få den arbejdsprøvning overstået . Den arbejdsprøvning var hård ved mig, jeg var i arbejde 2 gange om ugen. Jeg måtte bruge 5 dage på at restituer de 2 dage på job.

Jeg fik en stigende smertetilstand måtte på morfin for at kunne arbejde videre . Endelig var de 13 uger omme , men jobcentret ville ikke godkende min praktik , jeg havde jo haft 2 sygedage , 2 dage med møder med kommunen ..

Mit helbred var nu endnu dårligere , jeg havde udviklet en meget højre smertilstand .

Min egen læge havde fulgt mig tæt under forløbet . Lægen skrev til kommunen , de var ligeglade . Jeg skulle i en ny arbejdsprøvning .. jeg kom i en ny arbejdsprøvning , jeg kom på et opholdssted for unge . Jeg klarede at arbejde 25-30 minutter, så måtte jeg ligge på på en henvist sofa .

Min advokat skrev til kommunen , at vi ønskede at få min sag forelagt sundhedskonsulent og min praktik skulle sættes i bero indtil . Kommunen valgte at stoppe min praktik, de skrev” vi er ikke enige , men vi stopper praktikken .

Møde med sundhedskonsulent ( læge) han lyttede til mig, konkludere at jeg har varige skader, er stationær, samt jeg har mange smerter . Konklusionen var fra ham, ordret , ser en kvinde i dyb sorg over tabet, men ser indebag ved en lille bitte rest af nysgerrighed over, at der måske er noget jeg kunne bruges til .

Forslog hjemme arbejdsplads . Han tænkte at jeg måske kunne undervise min søn lidt . Ikke engang dette modtog kommunen . Næ de forslog, at jeg skulle være telefon sælger . Jeg har en højre arm, der ikke virker, bliver hurtigt træt,

jeg har svær ved at koncentrerer mig , har hukommelses problemer . Jeg takkede nej tak til hjemme arbejdsplads .

Nu vil kommunen have mig ud i en ny arbejdsprøvning . Nu skal jeg pludselig have et flex job .

Før jul vurderer kommune , at jeg var for syg til flex og for rask til pension . Kommunen har jo stadig 4 pr til at køre mig rundt .. jeg sidder tilbage helt furstreret og magtesløs .

Kommunen retter sig ikke efter hvad lægerne siger, ikke engang deres egen .

Her sidder jeg stadig tilbage , hesten er solgt, bilen er solgt, mit hus ligger i et område hvor huse er usælgelige . Uden et lys for enden af tunnellen, hvergang jeg ser et lille lys i tunnelen kommer der et modkørende tog lige i mod mig . En lægejournal på størrelse med jyske fagbog .

Stadig uafklaret af kommunen . Hedensted kommune


phhmw

Kære raske medborgere.

Ulykke, sygdom og handicaps går oftes ud over naboen. At tro det, er en god og behagelig mekanisme, til selv at overleve og lade som om, at problemer for de andre ikke er rigtige og virkelige virkelighed. Vi har styr på vores tilværelse. Vi skal nok klare alle problemer. Vi er i A-kasse, fagforening, har ekstra forsikringer.

Vi er forudseende og træffer nogle kloge beslutninger.

Skulle vi være lidt uheldige skal vi nok klare lidt sygdom, inden for de første 22 uger. Hvis vi bliver RIGTIG syg kan kommunen jo ikke raskmeldes os...........

...... tror vi.

Fortsat god efterårsferie til alle raske familier, ønskes I, af alle på k10.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat