Se enkelt indlæg
Gammel 26-11-2009, 11:48   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Erhvervsevnetabsvurdering i Ankestyrelsen

Hej. Jeg ved der er flere herinde, som har sager enten i Arbejdsskadestyrelsen eller Ankestyrelsen. Jeg er blevet førtidspensionist 2008 dec, jeg kom til skade på mit arbejde tilbage i 2000, hvor jeg fik smadret højre fod og begge knæ ( blev ramt af bil, på min knallert imellem 2 arbejdssteder). Jeg kan ikke blive opereret, da de skader jeg har er brusk skader, og som evt ville blive forværret.

Sagen er den, at Arbejdsskadestyrelsen først ville genoptage vurdering om erhvevsevne når jeg var blevet førtidspensionist. Så langt så godt, har været vurderet før, og fik afslag da jeg dengang i 2002 tror jeg, kun havde et tab på indtægt på 9%, årene er gået med at slås omkring mén erstatninger, kom op på 18% i 2006, anket og frataget ned til 12% igen.

Lige nu ligger sagen i Ankestyrelsen, og har gjort det siden august. Jeg har min fagforening som partsrepræsentant i sagen. Arbejdsskadestyrelsen vurderede i august 09, at mit Erhvervsevnetab var på 65%. Mit daværende arbejdes forsikring, ankede dette, da de mener det er sat for højt. Så derfor ligger den nu i Ankestyrelsen.

Jeg har spurgt min fagforening om de kan spørge forsikring, om en mindre udbetaling. Da jeg ved, at jeg ikke kan få mindre en 15% erhvervsevnetab. Forsikringen tager bare ikke telefonen, eller svare på nogen henvendelser... Det er selvfølgeligt smart for dem. Bare ikke så sjovt for mig.

Engang i næste uge, skal fagforening og jeg så igang med en rykker til Ankestyrelsen. Jeg har dog ikke nogen god erfaring med anker....

Er der nogen af jer, som også har fået tilkendt 65% erhvervsevne tab efter førtidspension? Og hvordan er det i så fald gået, hvis jeres sager er blevet anket?

Hvor meget mindre kan jeg forvente at jeg får? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat