Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2005, 00:39   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fleksjob og timer ?

Citat:
PiaB skrev:
Som udgangspunkt, er det jo retfærdigt nok, at hvis indtil man bliver fundet fleksjobsberettiget har klaret sig med 20 timer, at man så fortsætter på 20 timer, ellers stiger man jo i løn - blot fordi man har et skånebehov og er syg - (og læs nu det med milde øjne), og det er jo ikke baggrunden for et fleksjob. Baggrunden er, at man stadig skal have mulighed for at være tilknyttet arbejdsmarkedet og kunne forsørge sig selv!!
Som det er i dag, er det ikke kun gifte kvinder der er på deltid, det er rent faktisk også enlige mødre der er på deltid!!

Hvorvidt man er i stand til at kunne søge en 37 timers stilling som flekser, kommer jo helt an på hvor ens skånebehov er!! Der er jo mange flekser der arbejder 37 timer, men de har skånebehov i forhold til at arbejdet ikke skal være stresset, der skal ikke være menneskekontakt m.v.

Men nej, der er ingen regler for, hvad der sker, hvis man bliver skilt. Jeg har endnu ikke oplevet problemstillingen - dem der er flekser og som er blevet skilt, er som regel også enlige mødre, og deres behov for økonomisk støtte bliver som regel tilgodeset via boligsikring, børnetilskud og nedsat institutionsplads!!

Kh Pia
Ja har du ikke mødt dem, så kan du jo af gode grunde ikke svare på det

Og det er da heller ikke sikkert at det er et problem...

Men er man i fyrrene og bliver skilt ja så er børnene mange gange ved at flyve fra reden af, og hvad sker der så med et menneske der er på deltid, regningerne er der jo stadig væk..

Nå men den tid den sorg

Nu er det jo ikke lige aktuelt for mig, men kan da ikke lade være med at tænke på at der er en del små huller i lovgivningen omkring fleks som efter min mening burde efterses...

Jeg ville da ihvertfald vide med mig selv at hvis jeg blev skilt og var ganske frisk og rask på arbejdsmarkede så ville det første jeg gjorde da være at søge en fuldtidsstilling...

Jeg er jo den heldige indehaver af min egen efternøler og har gået hjemme med hende i 3 år og været forsørget af min mand, derefter har jeg arbejdet 20 timer i et år mens hun vænnede sig til børnehave, og ved da at jeg aldrig ville have kunne klare den økonomisk med 20 timer :|:|
  Besvar med citat