Se enkelt indlæg
Gammel 12-10-2007, 17:16   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg forstår det stadig ikke helt! Jeg troede slet ikke, det var lovligt efter en revurdering sende folk på kontantjælp uanset hvad.
Da jeg snakkede med min sagsbehandler fra jobcenteret sagde hun, at fleksjobbevillingen kunne de ikke pille ved?
gh72

De kan IKKE tage din fleksjobbevillig fra dig , det kræver at der er sket enten et mirakel (du er blevet rask eller er fejlvisiteret fra starten af)

Det der er nogen der snakke om er din ledighedsydelse, der er nogle kommuner der har været så sjove at revurdere deres borgere for derefter at sige at de ikke står til rådighed for arbejdsmakredet men det skal man IKKE finde sig i og det er så der alle de regler Zuza kommer med ovenover træder ind...

du kan evt kigge her
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...=dsi%2A&page=3, for kommunerne må IKKE bare sætte dig på kontanthjælp, hvis ikke de mener at du er til rådighed for job markedet så skal de selvfølgelig se om ikke det er førtidspension , i de tilfælde jeg kender til hvor folk har fået taget deres ledighesydelse og er sat på kontanthjælp er de stadig visiteret til fleksjob og der ventes som du kan se i de andre tråde stadig en afgørelse som kan danne præcedens ....

kopi fra brevet fra dsi

Citat:
Fra fleksjob til kontanthjælp
I DSI har vi også hørt et par af disse historier. Altså at en person på ledighedsydelse bliver rådighedsvurderet, og kommunen finder man ikke kan varetage et fleksjob længere enten pga. sygdom eller at ens arbejdsevne er yderligere nedsat. Denne person visiteres så ikke på sygedagpenge eller til førtidspension, men på kontanthjælp! Det finder DSI helt uacceptabelt og har svært ved at se det kan være lovligt.DSI har været i dialog med Arbejdsmarkedsstyrelsen (AMS) om dette. De har ikke kunnet bekræfte overfor os at en sådan fremgangsmåde er lovlig. AMS opfordrer derfor til at sådanne sager ankes. I Nordjylland er en sag blevet anket og sendt retur til kommunen.
  Besvar med citat