Se enkelt indlæg
Gammel 18-06-2017, 23:18   #77
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
I et randomiseret studie kan man altid stoppe også uden at give nogen begrundelse - det er du forhåbentlig også informeret om både mundtlig og skriftlig. I forhold til projektet så er det problematisk hvis mange stopper, så det er almindeligt at der gøres en indsats for at indsamle så mange data som muligt. Det er dog dårlig stil hvis der presses. Det kan du jo klage over. Det er selvfølgelig træls du har haft en dårlig oplevelse men det skyldes de enkelte personer på projektet. Dette har ikke noget med TERM eller patientforeninger at gøre.
I alle videnskabelige projekter kan der snydes og forskerne kan sætte krydserne som de vil. Det kan du i princippet godt tjekke i dit eksempel. Du kan bede om at få tilsendt resultater når studiet er gennemført eller holde øje med når det bliver publiceret og i deres data skal jo så helst mangle data fra mindst en person. Har de komplette data så har de snydt. Forventer du de snyder eller opdager du det kan det anmeldes.
Ja, det kan jeg men jeg ved ikke om jeg orker.
Dette vil koste tid ved telefon og nettet.
Og, undskyld mig, det ved de.
Da jg gentagne gange spurgte hvorfra spørgmålene var hentet fik jeg et svævende svar.
Da jeg var insisterende fik jeg oplyst, at et var noget blandet noget fra nettet.
Han kunne ikke henvise til noget specifikt.

Jeg har så meget lort jeg kæmper med, så jeg må se om jeg orker!
Nej, jeg kan ikke bevise, at det har med TERM modellen at gøre, men mistanken er der, for helt ærligt hvad skulle det ellers være.

Hvordan kan jeg bevise, at de har snydt?
Det kan jo være andre der ikke har svaret?

Sidst redigeret af vasen; 18-06-2017 kl. 23:23.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat