Se enkelt indlæg
Gammel 10-02-2011, 16:02   #5
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
funktionene

da jeg i sin tid skulle til samtale mht merudgifter, fik jeg tilsendt et skema, som jeg evt kunne udfylde, eller i hvertfald tænke over, da svarerne på disse spørgsmål ville indgå i vurderingen. Jeg udfyldte skemaet herhjemme.

Her gælder det om at være helt ærlig. Man har tendens til at gøre det hele lidt bedre, fordi man kan jo godt.... men så skal man bare lige huske, at hvis man gør disse ting, bliver det så på bekostning af andre ting, der ikke kan gøres/laves?? Prøv at tag en af dine dårlige dage, og besvar skemaet ud fra det. Og husk at være ærlig. Især omkring den personlige hygiejne. Er du fx. nød til at sidde ned etc. kan du ordne fødder og hår, og kan du det hver dag. Er der noget du "springer over" pga. fx. smerter på en dårlig dag. (Jeg ved, at de kigger meget på, hvilket niveau man kan klare personlig hygiejne samt husholdningen, når de skal se og vurdere hvilken kategori man tilhører).

Skemaet er på forskellige sider på nettet, og jeg kan ikke huske, hvorvidt det også er kommet ind på dette site - jeg ved at flere har udfyldt denne, og afleveret til jobcentret og fået den sat ind i sin ressourceprofil, da denne meget godt fortæller hvad du kan og ikke mindst hvad du IKKE kan, og hvis du husker at skrive, at noget du evt. godt kan fx. vil være på bekostning af noget andet, for det kan lade sig gøre fysisk, jeg så er det ikke til skade, at skemaet indleveres der også.

Her er et link til skemaet - godtnok fra en fibromyalgi side, men skemaet er det samme http://www.fibromyalgi.dk/uploads/pd...udfyldelse.pdf

Du kan printe det ud og udfylde det over flere gange. Husk at du ikke skal spille "helt". Det er svært at skulle indrømme, at der er noget man ikke kan, eller har svært ved. vær ærlig og tænk på dine begrænsninger på en dårlig dag.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat