Se enkelt indlæg
Gammel 12-12-2008, 10:36   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha Razmo, jeg står jo i NØJAGTIG samme situation!!
Jeg underskrev ansøgning på førtidspension §18 December 2007, og hele 2008 har vi brugt UDELUKKENDE på spørgsmålet om arbejdsprøvning. I Junuar 2008 ville min sagsbehandler sende mig i Reva forløb, men jeg fortalte hende jo at jeg ikke kunne arbejdsprøves pga mine psykiske lidelser (OCD, angst, socialfobi, psykoser m hallucinationer, depression mm), hvorfor hun ville indhente en statusprofil fra min egen læge. Han skrev at jeg var så invalideret af angst og OCD at jeg ikke kan arbejdsprøves. Dette mente hun så ikke var nok til at udelukke arbejdsprøvningen, så hun ville også gerne have en speciallægeerklæring fra min psykiater. Han skrev at alle mine behandlingsmuligheder for forbedring af arbejdsevnen er udtømte (psykologer i massevis, 15 år på psykofarmaka med frygtelige bivirkninger og minimal effekt og endda forværring på visse punkter, fobiskole mm). Endvidere skrev han at min arbejdsevne ikke er eksisterende og at jeg ikke kan deltage i arbejdsprøvning eller andre former for revalideringsmæssige tiltag da det vil medføre betydenlig risiko for opblomstring af psykotiske symptomer.
Denne speciallægeerklæring har hun parkeret hos lægekonsulenten siden Juni 2008, og i mellemtiden har hun pudset Incita/Reva på mig, som kommer her i mit hjem og skal vurderer min arbejdsevne - her kommer en sagsbehandler og en psykolog. Sidst de var her, gav jeg dem kopier af speciallægeerklæring og statusprofil fra min læge, og fortalte dem åbenhjertet at jeg IKKE vil gamble med min psyke (jeg har også 4 børn at stå til ansvar for!) og at psykologen og psykiateren har fortalt mig, at jeg IKKE MÅ udsætte mig selv for situationer der fremmer mine psykotiske symptomer (hvor arbejdsprøvning er en af dem). Dem fra Incita er her for at lokke mig ud, komme med ideer til hvordan jeg kommer i arbejdsprøvning - at de kan komme og hente mig på min bopæl og følge mig derned og hjem igen, og at jeg kan få en psykolog ved min side under hele arbejdsprøvningen. Jeg har fortalt dem, at dette allerede ER afprøvet og at det altså ikke hjælper på de signalstoffer jeg har i hjernen, om så hele den danske hær kom og fulgte mig derned, så er og bliver min psyke som den nu engang er. Og iøvrigt er det slet ikke dér skoen trykker, men noget skal de åbenbart foreslå....
Næste gang de kommer har de så læst alle mine papir, og så håber jeg at de på den måde kender mig bedre og vitterligt forstår, at jeg er et kompliceret tilfælde med multi diagnoser....

Jeg har slet ingen ressourceprofil Razmo (og har aldrig haft en!) og min sagsbehandler nægter at lave den, fordi hun mener jeg er for syg?? omvendt mener hun ikke jeg er SÅ SYG, at jeg kan undgå en arbejdsprøvning!??
Der er flere mystiske punkter i min sag, men den manglende ressourceprofil er nok den største......
Og den parkerede speciallægeerklæring er nok nummer to....
Og det faktum at jeg ALDRIG har mødt min sagsbehandler ansigt til ansigt selvom jeg har haft hende i over et år, er nok nummer tre.....

Så mht om man kan undgå en arbejdsprøvning er noget jeg selv er ude i, men jeg melder løbende tilbage, min drøm og mit håb er, at jeg en dag kan skrive til alle jer virkelige syge derude, at der ér en vej uden om og at man KAN kæmpe for sin ret til at være syg - og blive hørt!!

Det skal måske lige nævnes, at jeg har været syg i 35 år (jeg er 38 år) og har altid været i systemet på den ene eller den anden måde. Jeg har været på kontanthjælp i snart 21 år, har ALDRIG haft et arbejde grundet psykisk sygdom, men har 34 (læs: 34!)arbejdsprøvninger/aktiveringer bag mig, hvor INGEN er fuldført og hvor den sidste nær havde slået mig ihjel da jeg igen-igen fik en psykose der gjorde at jeg rendte rundt på Vesterbrogade i al trafik indtil folk fik hentet mig ind på fortovet og fik tilkaldt en ambulance (de troede jeg havde insulinchok!).....det var iøvrigt denne episode der fik mine øjne op for, at en arbejdsprøvning kan få en dødelig udgang!!

Sidst redigeret af Ninja; 12-12-2008 kl. 10:44.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat