Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2017, 16:35   #77
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Fik afslag på revalidering. Begrundelse: Det er ikke realistisk du gør din uddannelse færdig. Selvom du gør uddannelsen færdig, kan du ikke stå tilrådighed for arbejdsmarkedet hverken fuld eller deltids, da du har omfattende skåne behov.
Jobcenteret vil gerne afklare din arbejdsevne som selvforsørgende, hvis jeg ønsker det.

Jeg har bare hverken fået flere eller mere omfattende skånebehov end som før revalidering, men nu har jobcenteret en begrundelse for at standse revalidering igen.

Når jeg forhåbentlig til juni får mit bevis, vil det være underordnet, om jeg får medhold i Ankestyrelsen igen om at jeg burde have haft revalidering til jeg var færdiguddannet. Fordi uden jobplan ingen uddannelse.

Sidst jeg mistede revalidering, blev jeg også tilbudt afklaring af arbejdsevne som selvforsørgende. Jeg fik bare ingen reelle tilbud om det, da den nye sagsbehandler mente, det var bedst jeg gjorde uddannelsen færdig eller søgte job.

Jeg tror ikke på, jeg får en afklaring af arbejdsevnen og gør jeg viser den sikkert at jeg kan stå til rådighed på færre timer og med de selvsamme skånebehov som jeg havde før og under revalidering.

Det logiske efter min mening er jeg bliver færdig med uddannelsen og prøver jobfunktion en af. Det skrev jeg i partshøringenen for jeg kan få skåne behov bedre tilgodeset med en specifik jobfunktion end som ved ufaglært arbejde. Og det var også målet med jobplanen og revalideringen.

Når nu kommunen så standser revalidering og ikke mener jeg kan vende tilbage på arbejdsmarkedet i fuld eller deltids beskæftigelse og har omfattende skånebhov med deres egne ord mener jeg de skulle i forlængelse af revalidering afklare mig ift fleks og foreægge min sag for rehab team.
Eller vurdere mig ift behov for ressourceforløb.

For mig giver det ikke mening kun at tilbyde afklaring som selvforsørgende jvnf deres egen henvisning til mulighed for tilbud af 6uger varighed.

Nogen input udover at klage og selv tro på jeg kan få afsluttet den uddannelse og stille mig til rådighed der efter.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat