Emner: Bolig
Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2011, 18:28   #1
Lysengel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Lysengel er ny på vejen
Bolig

Hej - Håber der er nogen som kan hjælpe

Jeg været syg i flere år med diskusprolapser, slidgigt i ryggen, scheuermann osv. Har fået det værre efter min sidste fødsel for godt 3 år siden.

Vores boligsituation er håbløs. Bor til leje i rækkehus i to plan. Jeg er flere gange faldet ned af trappen, mine smerter bliver væsentligt forværret af at gå på trapper. Vores stue ligger på første sal, så er sjældent sammen med familien.

Vi gør alt hvad vi kan for at finde en bolig i et plan. Er skrevet op i samtlige boligselskaber. Men har lange udsigter.

Jeg er lige blevet godkendt til fleksjob efter to års kamp. Har fået parkeringskort til bilen. Jeg er blevet beviliget badeskammel, hæve-sænkeseng til vores søn og en stå/støttestol til køkkenet.

Da hver 4. bolig bliver tildelt igennem kommunen, har jeg prøvet at henvende mig til dem vedr. hjælp til at få en anden bolig.

Blev først henvist til ældre/handicap visitationen. Jeg er ikke handicappet nok og desuden råder de kun over et og toværelsesboliger. (Vi har 4 børn så er alligevel ikke en mulighed)

Blev så henvist til borgerservice som administrerer den sociale bolig liste. Men er kun for lønmodtagere med akut boligmangel.

Og til sidst røg jeg til den social faglige enhed. Og det er kun for personer med psykiske eller sociale problemer.

Er alt håb bare ude, for at få hjælp fra kommunen eller ligger nogen inde med erfaringer eller gode råd?

På forhånd tak

Hilsen Dorthe
Lysengel er ikke logget ind   Besvar med citat