Se enkelt indlæg
Gammel 31-10-2014, 19:54   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tom-B-45 Se meddelelser
Hej Curls.

Det mener jeg ud fra:

http://www.favrskov.dk/dokumenter/sa...le_omraade.pdf


......................................
......................
Så jeg blev noget forvirret da:

- Jeg har fået en sagsbehandlingsfrist på 6 måneder af min SB, men der står 3 måneder i deres vejledning for tidsfrister.

- Der står i deres vejledning for tidsfrister, at ved fastsættelse af fristerne har kommunen taget hensyn til, at der kan være ventetid på svar. Min SB siger, at hun har givet mig en sagsbehandlingsfrist på 6 måneder, da det tager tid at indhente sagsakter.


Hilsen Tom.
Det kan jeg godt se. Jeg tror sagsbehandleren mener, at pga. ventetid med at indhente akter, så vil afgørelsen først være 3 måneder yderligere, altså 6 mdr. i alt. Men det kan de ikke altid bare sige, for man ved ikke altid, hvor hurtige den anden er til at sende akter/svar til dem for at komme videre.

Hun skulle nok lige have informeret dig på en anden måde. Hvis sagsbehandlingstiden er på 3 mdr., og de ikke kan behandle den inden, så bør du have fået et brev om, hvornår afgørelsen så vil falde. Det er dog svært altid at sige "du får afgørelse 3 måneder senere igen"... fordi man ikke altid ved, om man har alle de oplysninger, man skal have for at træffe afgørelse. Hvis du ikke har fået brevet, kunne du egentlig godt oplyse dem, at du har fundet frem til, at der står sagsbehandlingstid på 3 måneder, og at du ikke har fået noget brev fra dem om, hvornår du så kan forvente en afgørelse. Og hvis hun siger stadig 6 mdr., så sig, at der står 3 mdr. på hjemmesiden... Ellers må de få opdateret hjemmesiden, hvis de 3 mdr. er en fejl. De besluttede fristerne helt tilbage i år 2007, det er godt nok mange år siden.
Jeg tvivler også på, at det er de færreste ansøgninger om handicapbiler der kan afgøres indenfor 3 mdr. (hvis det er nye).

Der er ikke en lovkrav om, at de skal færdiggøre ALLE sagerne indenfor fristen.(dog siger en vejledning om at 80-90 % af sagerne bør afgøres indenfor fristen) Det er kun lovkrav om, at de skal sætte frister for de enkelte områder. Det er en væsentlig forskel. Det er bare vigtigt at de husker at sende brev ud til en borger og informerer dem om, hvornår der kan forvente afgørelse, hvis de ikke kan afgøre sagen indenfor fristen.

Du kan læse vejledningen om at sætte frister her i kapitel 5:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20693#K5

God weekend. Nu holder jeg fri fra k10.

Sidst redigeret af curls; 31-10-2014 kl. 20:06.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat