Se enkelt indlæg
Gammel 23-04-2010, 10:38   #4
Regi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 59
Indlæg: 8
Styrke: 0
Regi er ny på vejen
Smile Vedrørende selvstændig som flexjobber...

Hejsa allesammen...

Jeg er ny herinde.... men har siddet og læst en del indlæg igennem...
og der er mange som er interesseret i at vide noget om det at gå fra at være flexjobber til at blive selvstændig, da det er ret svært at finde job som passer ind med ens sygdom eller begrænsninger....

Jeg har selv en sygdom som gør at jeg har fået tilkendt flexjob, men er ikke i arbejde lige nu... men bruge meget af min fritid på design/layout m.m. og vil utrolig gerne selv starte op med noget selvstændigt, men det kan være svært at finde mulighederne i systemet....

Jeg sad og læste om revalidering (Kap. 6 i lov om aktiv socialpolitik) og fandt følgende tekst under §65

§65 Kommunen kan give en revalidend støtte i form af tilskud eller rentefrit lån til at etablere selvstændig virksomhed, når den pågældende har faglige og forretningsmæssige forudsætninger for at drive virksomheden og denne støtte frem for en anden revalidering skønnes at kunne bringe den pågældende i stand til at forsørge sig selv og sin familie.

dette lyder for mig at det er en etablering og ikke en eksisterende virksomhed som man havde i forvejen.... ??? hvad siger I ??

og jeg mener at man godt kan søge revalidering selvom man har fået tilkendt flexjob....
og at man godt kan gå tilbage til flexjob, når man har fået tilkendt det en gang???

Er der nogen der ved nærmere om dette??
Regi er ikke logget ind   Besvar med citat