Emner: Jeg tabte...
Se enkelt indlæg
Gammel 14-08-2009, 13:38   #16
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Min føromtalte veninde, måtte forlade sin arbejdsplads gennem 7 år for at gennemfører de 3 måneders arbejdsprøvning et andet sted. Og desværre var hendes sygedagpenge udløbet, så det var tilmed hendes gamle arbejdsplads der måtte betale for hele gildet. Sjovt nok gad de ikke det, og har da også klaget. Endvidere er min veninde blevet opsagt fra sit arbejde, men har så 6 måneders opsigelse. Kommunen, København var totalt ligeglad med at hendes arbejdsplads så røg en tur - selvom også de er interesseret i at beholde hende i et flexjob.

Men igen i hendes tilfælde skulle der forligge en ekstern arbejdsprøvning i et andet erhverv for at de overhovedet mener der kan blive tale om at alle muligheder er afprøvet og flexjob kan komme på tale.

Det gode i din sag er at lægekonsulenten har udtalt sig positivt i din sag. Det er ellers tit her skoen trykker.

Jeg kan kun opfordre dig til at se at få kontakt med kommunen for at finde ud af hvordan du kommer videre.


Velcro
Det er også fuldkommen vanvittigt at man skal miste sit gode job pga det. Jeg forstår da godt at der skal arebjdsprøvnigner til, det er slet ikek det, men det er jo hul i hovedet at man skal miste et job som man er glad for og som gerne vil ansætte en i en fleks stilling.

Jeg venter "spændt" på papirerne fra ankenævnet med en begrundelse for stadfæstelsen

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Du har jo ikke fået den endelige afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet endnu, vel DaisyBoo? ...... Ved du noget om, hvornår du kan får den skriftlige afgørelse, for så vil jeg håbe at du vil sætte afgørelsen eller dele af afgørelsen ind her på siden, så man kan blive lidt mere klog på Beskæftigelsesankenævnets stadig mere mærkværdige afgørelser

Jeg er helt på det rene med at du har det ganske forfærdeligt, har selv lige haft et gevaldigt dyk, da min kommune smed mig af sygedagpenge og over på kontanthjælp (er anket!), og Cape har også fået en mærkværdig afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, så hun har det også meget svært, og er langt nede

Jeg undrer mig bare mere og mere over at når lægerne skriver vi er syge, så bruger kommunerne mere energi på at gøre vores, i forvejen vanskelige situation, endnu værre, i stedet for at bruge energi på at hjælpe os med at blive afklaret .... Og det synes mig efterhånden at Beskæftigelsesankenævnet bakker kommunerne op i deres strategi

Det er fuldstændigt 'hul i hovedet', og er bare med til at gøre en, i forvejen, vanskelig sitution helt umulig med sygdomsforværring til følge!!!!

Jeg tror simpelthen at vi er nødt til at 'overklage' Beskæftigelsesankenævnets mærkværdige afgørelser til Ankestyrelsen, som principsager, for jeg kan efterhånden ikke rigtig se at de afgørelser Beskæftigelsesankenævnet kommer med tager hensyn til syge borgers retssikkerhed

Du skal i hvert fald en masse fra Hyanna

Hvem "overklager" man til?

Jeg skal jo have talt med min advokat om det, men det er jo svært at gøre noget lige nu uden at kende til afgørelsens konkrete indhold. Jeg satser på at den kommer først i næste uge. Der er sagsbehandleren fra ankenævnet tilbage.

Jeg synes det er SÅ mærkeligt at kommunen har givet afslag på grundlag af 4 år gamle lægepapirer som siden er blevet overrulet af andre læger, undersøgelser og tilmed to store operationer. Fatter det simpelthen ikke. Fatter ikke at læger, deres egen lægekonsulent, eksterne aktører og sagsbehandleren skriver sort på hvidt -HUN SKAL HAVE FLEKS PÅ 20 TIMER" kan ende i et afslag? Nogen som har en forklaring???

Jeg er træt og ulykkelig over det her...jeg kan ikek overskue fremtiden. Sidder og kigger på muligheder for at flytte til udlandet. Har sågar søgt et 37 timers arbejde - hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke klare 37 timer. Men hvad så?

jeg kan ikke overskue hvordan der nogensinde skal bliver økonomisk råderum til at få børn...jeg er ja...som i nok kan læse...rundt på gulvet.

Sidst redigeret af Stezu; 14-08-2009 kl. 17:32. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat