Se enkelt indlæg
Gammel 24-02-2021, 13:16   #189
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Overvågning af handicappede er ikke værdigt

https://jv.dk/artikel/overvågning-af...rRjG10FjWGc-Lg

Læserbrev: Det seneste par dage har vi kunne høre om, hvordan kommuner har ansat personale til at overvåge handicappede borgere med henblik på at vurdere, hvor meget hjælp de har et ret til. Dette har for nogle borgere været en hel uge i over tolv timer om dagen.

Borgere, som har oplevet denne overvågning, beskriver det som invaderende og panikudløsende. Og hertil må jeg sige, at jeg forstår disse mennesker fuldt ud! Det må være noget af det mest nedværdigende og grænseoverskridende, man skal stå model til.

Som borgerlig-liberal sætter jeg stor pris på mit privatliv, hvorfor jeg sympatiserer med disse mennesker, som pludselig skal åbne deres hjem for vildt fremmede mennesker, der observerer og nedskriver deres mindste gøren.
Som samfund har vi længe kæmpet imod overvågning i det offentlige rum, da vi mener, at det er invaderende, men at vi så tillader kommunerne at overvåge handicappede i deres eget hjem giver ingen mening.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat