Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2014, 13:59   #340
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Gen-ansøgning af invalidebil efter 6 år.

https://scleroseforeningen.dk/netraa...af-handicapbil

"Jeg fik bevilliget en handicapbil for snart 6 år siden. Jeg kører på arbejde - fleksjob - og den har snart kørt 240.000 km. Fra arbejde til hjem = 130 km. Jeg har gået i den tro, at den efter 6 år kunne skiftes ud. Men fik at vide på kommunen, at hvis den ikke fejler noget, kan jeg jo sagtens køre i den. Men jeg ved også, at den snart skal have en "ordentlig" tur på værksted bl.a. gearkassen. Og det har jeg ikke råd til. Jeg er dybt afhængig af den for at kunne komme til og fra arbejde, da jeg ikke kan bruge det offentlige. Jeg har håbet, at den kunne klare sig til efteråret, hvor jeg så har haft den i 6 år. Men hvordan er jeg stillet, kan man ikke få en ny handicap-bil efter 6 år?"

Her ser vi endnu engang en kommune, der ikke overholder sin vejledningspligt samt ansatte, hvem det så måtte være, der har taget sin egen mening med på arbejde.

I svaret mangler oplysningen om kommunens mulighed for at bruge "Tro- og love" erklæring.

HUSK! - at når du søger om bevilling af invalidebil, skal du kende lovgivningen, som du kan læse om i denne tråd, ned til mindste detalje.

Hilsen Peter

Venligst ingen debat i denne gamle tråd.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat