Se enkelt indlæg
Gammel 16-07-2014, 11:49   #15
J.R.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
J.R. er ny på vejen
Nu har jeg prøvet at finde noget i loven der siger kommunerne kan kræve det de åbenbart gør nu, men det har vist sig umuligt, og derfor må jeg jo konstatere, at de har IKKE lovhjemmel til at indføre disse, nye "regler" de her gjort pr. 1. Juli.

Er der evt. nogen der kan konfirmere, at det er i orden, at kræve fleksjobbere skal dokumentere at de er aktivt arbejdssøgende, og at de SKAL søge mindst 4 job pr. måned?

Og så er der lige det med de MINDST 7 stillingsbetegnelser - jeg er ufaglært, har heller ikke folkeskolens afgangsprøve, så hvordan pokker skulle jeg kunne finde 7 stillingsbetegnelser jeg kan bestride, mit "handicap" in mente!?

Jeg kan jo kun skrive ufaglært, men med diverse ekspertiser inden for div. fag., men det er jo hamrende tåbeligt at søge job der kræver en uddannelse, og som ovenikøbet har det som et krav i annoncen!

Jeg har svært ved at se hvad kommunerne har gang i lige nu - er det endnu en måde at prøve på at få smidt ledige fleksjobbere ud af systemet og over på en, for kommunen, billigere kontanthjælp, eller ER det en reel hjælp til at finde et fleksjob?!

Jeg ville super gerne se en forklaring fra en der kender systemet, en der kender de nye regler - som vi fleksjobbere åbenbart IKKE der blevet orienteret om - og har kommunerne den lovhjemmel de øjensynligt påberåber sig, eller er det endnu engang, en fis i en hornlygte?

Hvilke sanktioner kan man forvente hvis man nægter at følge disse, nye og totalt tåbelige regler?

På forhånd tak.

Sidst redigeret af J.R.; 16-07-2014 kl. 12:01.
J.R. er ikke logget ind   Besvar med citat