Se enkelt indlæg
Gammel 24-03-2010, 21:25   #5
Hanette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hanette er ny på vejen
Til Multe.

Til at starte med sagde de, at de kun ville sende personer ud i praktik, hvis der var lovning på et flexjob efterfølgene.
Nu er det så blevet til at det bare er praktik. Det er det jeg heller ikke forstår.

Jeg har lige fundet mine papir frem og kan se jeg er under §32, stk 1, nr 2
Dette har jeg så fundet gennem k10 link:

Citat:
Kapitel 10
Vejledning og opkvalificering
§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,
2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller
3) ordinære uddannelsesforløb.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud efter stk. 1, nr. 1 og 2.
Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedsmarkedet.
Stk. 4. Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, jf. stk. 1, nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højst 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højst have en varighed på 1 måned. I praktikperioden finder § 43 tilsvarende anvendelse.
Ændringer:
Ændret 6/7 2009 ved 2009-06-12-ÆL.480 (LF 165 08-09).
Hanette er ikke logget ind   Besvar med citat