Se enkelt indlæg
Gammel 24-02-2014, 15:51   #6
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa

kan ens nye kommune godt visitere en over til flexjob efter man har fået

pension?

det vil sige min gamle kommune havde ikke noget imod at jeg gik med

aviser/reklamer et par gange om ugen.

nu er jeg så flyttet og vil gerne ud at lave lidt i steden for at gro fast hjemme

kommunen snakkede om et skånejob med støtte men nu efter mine papir er

modtaget og læst igennem vil den nye kommune se om muligheder for fleks

isteden for ?

hvordan skal jeg tolke dette ?

fik godkendt min pension den 1 okt 2010


Hej hej du kan også komme i beskyttede beskæftigelse der er ingen begrænsninger på timetal og det er en god måde hvor du kan prøve hvor mange timer du kan arbejde. Og med hensyn til løntilskudsjob ( Skånejob) min kommune har ikke noget imod hvis jeg har løntilskudsjob(skånejob) ved siden af pensionen og det undre mig at kommunerne imellem tolker lovgivning så forskelliget. Jeg fik afvide af social ministeriet at de KUN kan frakende den pension hvis din arbejdesevne er blevet væsenligt forbedret SIDEN tilkendelsen. Det er vigtig at bemærke (Siden tilkendelsen) da at pensionister der er tilkendt pension efter 2003 godt kan have en restehversevne da det før var svært at få fleksjob på under 12 timer. Men efter den senste reform har de nye pensionister der bliver jo en restehversevne på under 2 timer. Derfor kan jeg heller ikke forstå de vil have dig over på fleksjob og ikke på skånejob hvis jeg var dig ville jeg bede om at få på skrift hvorfor de mener at din arbejdesevne er blevet væsentligt forbedret hvis du feks kan varetage 8 timer om ugen hvis du feks er tilkendt pension med en restehversevne på 10 da jeg mener du har ret til at udnytte den arbejdesevne da du er tilkendt efter andre regler men du kan jo ringe til social om integratiosministeriet for at høre yderligere.


Mvh Rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat