Emner: Aktindsigt
Se enkelt indlæg
Gammel 06-10-2018, 09:09   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CecilieR Se meddelelser
Jeg sender et brev til min sb den 20 og hun har det så den 21 - af ukendte årsager vælger sb ikke at reagere på min anmodning. (Jeg ved ikke hvordan postgangen er på jobcenteret)

Jeg ringede til dem og talte i telefon med en sb(ikke min). Jeg spurgte ind til hvor lang deres frist på aktindsigt var. Svaret var en forklaring på de 7 dage - hvorefter jeg stopper hende og forklarer at jeg har søgt om aktindsigt den 20 og de har haft en i hænde den 21/9. Hvorefter hun lover at tage hånd om sagen med det samme. Jeg modtager en kvittering samme dag på e-boks for min ansøgning med er løfte at jeg senest har den idag fredag . Følgende dag modtager aktindsigten - det er så igår.
Jeg kan få en mistanke om, at du sender dine breve direkte til din sagsbehandler, måske i mail.

Med den metode risikerer du nemt, at noget smutter. F.eks. hvis din sb er syg, så er der ingen andre der reagerer på det, fordi de ikke kan se det.

Og m.h.t. aktindsigt kan jeg oplyse, at det ikke er sb, der laver aktindsigten. Den bliver lavet af personalet i receptionen.


Mit bedste råd er, at du fremover afleverer alt ved skranken på jobcenteret, og beder om kvittering for modtagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat