Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2015, 13:54   #29
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
3 år normalt, jeg har brugt 3år og 10 måneder og skal bruge 7 mdr mere. Havde kommunen undladt at afbryde planen skulle jeg ikke have brugt de 7 mdr. For så ville min oprindelige jobplan som de endelig har anerkendt eksisterer gælde.

Jeg prøver om jeg kan men uden forsørgelse synes det umuligt.


Resumé af min historie.

Jeg bliver sygemeldt og derefter forlænget mhp revalidering.

Jeg bliver sendt i arbejdsprøvning, som er mere fysisk krævende end oprindelige erhverv. Hvilket senere gør at dens gyldighed underkendes pga manglende hensyn til skåne behov.

Jeg bliver bevilget revalidering i form af elevplads. Jeg kan ikke 37 t men får mundtligt at vide jeg skal prøve det af. Elevtiden kan forlænges, hvis man eks kun kan de 30 t om ugen.

Jeg får jobplanen som jeg tøver med at underskrive fordi den ikke omtaler ovenstående. Jeg er bekymret for at elevpladsen er for fysisk krævende, da jeg har besøgt stedet. Jeg får at vide jeg SKAL underskrive ellers fratages jeg revalidering pga mgl medvirken.

Jeg underskriver i protest. Starter op på elevpladsen, som i øvrigt opsiger kontrakten efter 2 uger pga mine skåne hensyn. Forinden bad jeg om hjælp fra sagsbehandler da jeg fornemmede stedets uvilje men fik at vide jeg var på egen hånd ift aftaler med elevpladsstedet.

Jeg afvises i at kunne klage over min jobplan fordi det er en aftale og ikke en afgørelse.

Jeg når så rettidigt at klage over sygedagpenge stop og revalidering.

Sygedagpenge fordi jeg finder det urimeligt de ikke kan genoptages nu revalideringen blev så kort. Fik afslag med begrundelse i jeg nu var uafklaret pga tilknytning til smerteklinik. Var også kendt før jeg blev bevilget revalidering.

Revalidering fordi jeg syntes jobplanen vare urealistisk og derfor klagede over revalidering på urealistisk grundlag. Nødvendigt fordi jeg blev afvist i at klage over jobplanen. Fik OVERRASKENDE fuldt medhold i revalidering var urealistisk og derfor ingen klagemulighed.
Virkelig smart finte af kommunen. Revalideringsydelsen standsede øjeblikkeligt.
Havde jo håbet sagen med jobplanen kom i BAN.

Fik BAN til at modtage den afviste klage over jobplan.

Søgte fleksjob pga kommunen selv havde begrundet revalidering var urealistisk og at jeg ikke kunne de 37 t i elevpladsen. Fik afslag pga revalideringsperioden var for kort til at dokumentere revalideringsmuligheder var udtømte og at arbejdsprøvningen ikke tog højde for skånehensyn.

Resultatet på de 3 klager i BAN endte med at kommunen fik kritik for at afvise klage over jobplan.

Stadfæstelse af afslag på fleksjob pga revalidering ikke var tilstrækkelig afprøvet.

Hjemvisning af sygedagpenge stop med besked på at genoptage disse med tilbagevirkende kraft. Kritik af ressource profil og manglende indhentelse og brug af lægelige dokumenter. Kommunen skulle derefter planlægge et nyt revalideringsforløb og en realistisk jobplan.

Jeg var i ny arbejdsprøvning som administrativ medarbejder hvilket gik godt men var kun på 12 timer ugt og blev afsluttet pga manglende opgaver.

Jeg blev sendt i fitness center til afklaring af funktionsevne.

Jeg blev bevilget det 5 årige revalideringsforløb.

Blev forsinket i 2013 pga sygdom.

Blev forlænget i 2014 med et år pga min plan var sat til at udløbe om 6 dage!

Fik at vide i januar jeg kun var bevilget 3 år i følge journal.

Dødsfald og misset eksamen og udskydelse af opgave pga studieplan som reelt var mere end fuld tid.

Klagede og sagen blev hjemvist pga mgl LÆ265 og rehab plan.

Afslag på forlængelse til januar. Og vurdering på at jeg ikke fulgte jobplanen. Ordinær job med skånehensyn og ingen yderligere foranstaltning. Ingen dokumentation indhentet af kommunen. Ikke medtaget min dokumentation fra faglig vejleder eller min læge erklæring.

Anerkendelse af oprindeligt 5 år men stadig afslag på at færdiggøre studiet, da det i følge kommunen er urealiskt jeg gennemfører. Tilbud om afklaring af arbejdsevne.

Afslag på ressource forløb pga jeg kan finde job med skånehensyn og jeg er bedre stillet når jeg selv færdiggør uddannelsen til januar.


Tja jeg synes ikke om kommunens måde at håndtere min sag på. Synes jeg løber mod en mur konstant.
Har fået at vide jeg i nærmeste fremtid får tilbud om praktik et sted hvor jeg skal putte dimser til drivhus i små poser.
Jeg afventer hvad formålet bliver beskrevet som og hvad det skulle gavne min situation. Frygter at dette også kan bruges mod mig, så overvejer om jeg skal takke pænt nej.

Tak for interessen i min sag Mikey.

Mvh lady bird
Hej ladybird

Jeg vil anbefale dig at færdiggøre uddannelsen, for jeg tænker at kommunen ikke kan frakende dig fleksjob efter uddannelsen er færdig, hvis det viser sig du kun kan arbejde halv tid eller kun eksempelvis 25 timer.

Og det vil stille dig løningsmæssigt bedre at være udlært talepædagog. Du vil også være bedre stillet ift. at få hjælp fra din fagforening efter uddannelsen er kommet i hus.

At kommunen undervejs så har været modarbejdende og sat dig på selvforsørgelse, gør de, tænker jeg, for at du ikke skal færdiggøre uddannelsen, da de godt er bekendt med, at når du har en væsentligt nedsat arbejdsevne, må de ikke efter endt revalidering udelukke dig fra tilbud om fleksjob.

Økonomisk og selvværdsmæssigt vil det ikke gavne dig at skulle samle dimser, iht. at blive holdt hen i måske langt tid, inden kommunen giver efter for en reel foreliggelse af din sag for rehabliteringsteamet.

- Så er du jo bare tilbage hvor du stod inden påbegyndelse af uddannelsen som talepædagog og inden dit opgør med at nå så langt, at få den uddannelse istandssat. Du har jo måtte kæmpe hårdt bare det at få bevilliget ny revalidering.

Mvh Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat