Se enkelt indlæg
Gammel 25-08-2015, 18:11   #26
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej igen

Var du selv med til at udforme læ265, og hvad skrev lægen om din situation?

lægen bekræftede bare at mine min lægelige situation var som hidtil og uforandret. At jeg var realistisk om egen situation og formåen og at jeg gjorde mit bedste for at klare uddannelsen og han vurderede det som muligt at gennemføre. At jeg qua mine skånehensyn bliver belastet når disse ikke overholdes. ( halvandet års pensum presset ned til 1 år)

Jeg forstår udfra din tråd at du ikke har haft så meget at skulle sige ift. Rehabiliteringens forberedende del, er det korrekt?

Ja sagsbehandler har undladt oplysninger som gavner mig og fejlgengivet uddanelsesforløbet.

Hvad var det som gjorde at din revalideringsplan stoppede?

Blev stopoet pga jeg ikke var færdig med del 1 til tiden. Havde dog lægeerklæring på udskydelses af opgave og missede eksamen pga dødsfald få dag før.

Ønskede du selv den forsat på tidspunktet, eller havde du allermest brug for at få klarlagt din arbejdsevne?

Ønskede at fortsætte. En arbejdsniche som jeg realistisk kunne forsørge mig med på deltid.

Arbejdsevne er del af kommunens begrundelse i det ene afslag. Og fuldtid med skånehensyn som ufaglært i det andet afslag.



Det giver simpelthen ikke mening at kommunen først finder dig revalideringsberettiget pga. begrænsninger i din arbejdsevne.

Nej enig.

Og når du så pga. dine begrænsninger ikke får fuldført uddannelsen inden for en vis tidsperioden, så overlades du til selvforsørgelse?!
Ja urimeligt.

Det burde være en selvfølge at du enten færdiggør uddannelsen, eller at din arbejdsevne bliver klarlagt.

Ja og derfor jeg så ansøgte om ressourceforløb.


Retssikkerhedsloven:

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning

Ja den har jeg spurgt til. Svaret var at stillingtagen til om revalidering kunne forlænges var at leve op til dette punkt.
.
hej mikey jeg har svaret under din spørgsmål i det citerede.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat