Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2017, 23:20   #476
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialrådgiveren Sara lækker oplysninger anonymt: Jeg har ikke andet valg

phhmw
Håber, at følgerne af denne tråd begynder at forstå vigtigheden i autoriserede socialrådgiver.


http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...t-valg/6310542

Frustrationerne over kontanthjælpsloftet fortsætter, og i dag kan Avisen.dk skrive, at en ny platform for whistleblowers tilbyder socialrådgivere en mulighed for anonymt at stå frem med deres beretninger.

En af disse indlæg er skrevet af Sara, der er uddannet socialrådgiver.

Sara står anonymt frem, da hun ellers frygter repressalier fra ledelsen i form af svære arbejdsbetingelser, forflytninger eller endda fyring.

Mange af mine kollegaer er enige med mig, og størstedelen mener, at lovgivningen er helt hul i hovedet. Men jeg kan ikke forestille mig, at det er noget, de vil tale højt om. Ikke engang, hvis det er anonymt. For hvis man bliver opdaget, så kan man hurtigt miste sit job, siger Sara til Avisen.dk.

Sara eller andre socialrådgivere må nemlig slet ikke udtale sig politisk. Men når Sara alligevel vælger at lække beretninger fra jobcentret, er det fordi, at hun oplever, at den nye lovgivning gør det umuligt for hende at udføre sit arbejde.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat