Se enkelt indlæg
Gammel 14-10-2011, 19:21   #10
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Espelund Se meddelelser
Hej med jer :-)

Tak for jeres svar.
Det lyder jo som om jeg skal tage imod pensionen, og det ville nok også være det bedste for mig. Det er bare en MEGET svær beslutning, som jeg har ændret tusinde gange alt afhængig hvor ondt jeg har lige den dag ;-) Jeg vil meget bidrage og har en masse at byde på, men min krop er bare ikke "mig"!

Annech, jeg har styr på kontanthjælpen vedr regler. Og ja, heldigvis er vi ikke gift! Så havde vi da måtte os lade skille... Underlig regl! Og vedr. hus, så har vi lånt hver en krone og har intet friværdi før om mange, mange år...


Er skatten lavere end den er på kontanthjælpen?
Hvad kan man søge om af div tilskud? Hvad med børn?
Jeg har en bevilligt handicapbil/kort... Jeg har ikke medicinudgifter på over 4000 om året. Det er de 2 eneste "regler" jeg ved man kan søge om. Hvad ellers?

Mange tak for jeres råd :-)
VH Espelund (som er kvinde ;-))
hej igen igen !!!

ang. reglen med pension og skat. ja" der er mindre skat der skal betales.
du får som jeg tidligere skrev ca. det udbetalt som en der er arbejdsløs.
altså mellem ca.10.000 og 11.000 kr udbetalt"" kig på hvor stort" dit fradrag er på skattekortet. og som jeg skrev tidligere.... pensionen er ca. 12.000kr før" skat. for at du kan være 100% sikker så del de 12.000 kr i 2. det giver 6.000...kr. OG" så ligger du på dit fradrag. og deler det i 2. altså er det eks. på 6000.kr i runde tal,giver det jo 3000.kr. ALTSÅ" giver de 6000.kr plus de 3000.kr jo 9000.kr. og så da skatten jo" er lidt lavere,får du nok ca. mellem 500.-1000.kr yderligere oven i" de 9000.kr.så du får så nok ca.9.500-10.000 kr udbetalt. så hvis du regner det sådan ud,når du kigger på dit fradrag. ( altså deler det i 2. går du ikke helt gal i byen.
OG" ang. midicin udgifter,er kronisk epiliptikker. og har medicin udgifter på over 3.700 kr pr. md. og får så kronnikker mevilling gennem lægen. den SKAL"
han hjælpe dig med. så det du skal sige-tale med ham om,er en kronnikker bevilling. jeg selv,betaler 311.kr over pbs. pr md. så klø du på med dine opgaver ang. pension m.m og få rumpen ned til dem jeg kalder SAGS"MISHANDLERE og håb på pension m.m

gog weekend til dig og held og lykke.


mange k nus fra Anne-ch..christine..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat