Se enkelt indlæg
Gammel 24-01-2011, 11:11   #1
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Et håbløst system


Har som sådan ikke ? i mit tilfælde, men mere behov for at fortælle min historie da jeg føler mig i vildrede i dette system.

Er lige fyldt 50 og har været på arb. markedet i 30 år. De første 12 ved hjemmeplejen.
Fik mit 1. barn i 92 og var på skiftevis barsel/forældreorolv til år 2000, hvor der i mellemtiden kom yderligere 2 børn.
Skiftede hj.hj. jobbet ud med reng.job på mindre tid for at have mere tid med børnene i de efterfølgende år, hvor jeg prøvede lidt af hvert indenfor rengøringsbranchen, indtil jeg i 2006 endelig kom på "rette hylde" på en skole, hvor jeg vekslede mellem at stå for madlavning i skoleboden/salg af mad og rengøring. Havde virkelig fundet det perfekte job med gode kollegaer,godt arb.miljø, dejlig kontakt med søde børn/unge og 12 ugers ferie.....

MEN,MEN,MEN......

I efteråret 2009 begynder jeg at få problemer med min ryg.....Er først hos en dygtig behandler der desværre ikke kan hjælpe og foreslår jeg går til læge med problemet. Lægen sender mig til fysioterapeut, der desværre heller ikke kan hjælpe. Begynder til gengæld mens jeg er i behandling der, at få de forfærdentligste kramper og føleforstyrrelser i benene, der gjorde at jeg i April måtte sygemelde mig i 7 uger.

Startede op igen først i Juni på 15 t/ugen i 3 uger inden jeg gik på 6 ugers sommerferie. Tilbage i job efter ferien på 15 t/uge og kommer gradvis igen op på mine 37t, men allerede ved 25t/ugen starter smerte*******t igen og efter1 uges fuldtidsjob er jeg igen sygemeldt i en periode. Prøver atter engang at vende tilbage på 20 t/ugen, men er så plaget af smerter at jeg "kaster håndklædet i ringen" og opgiver. Er i dag opsagt p.g.a. for mange sygedage og er nu inde i dette "sygedagpenge-cirkus"....

Undervejs har jeg været til undersøgelser:Først en alm røngten og funktionsoptagelser der viste: Fremskreden discusgeneration og pseudospondylolistese der vist oversat er slidgigt.

Dernæst en scanning der viste:Tydelig spinalstenose på L3/L4 med median discusprolabs samme sted (ved ikke helt hvad det betyder) og eft.følgende afklemning af nerver.

Blev midt i Dec. sendt til en af kommunens "anden aktører" i 10 timers aktivering der bl.a. indebar genoptræning i Fitness Center med rygøvelser der er umulige at lave p.g.a. smerter. Blev registreret hver dag på dette sted indtil vi 30. Dec. får meddelelsen at vi nu ikke bliver registreret mere pr. 1. Jan. og faktisk selv bestemmer om vi vil komme eller ej!!!!!!!

Var i sidste uge kaldt til samtale hos min rådgiver på dette sted og må sige jeg vist har fået en meget upersonlig og uheldig en af slagsen. Fik at høre at hun fejlede akkurat det samme som mig, og at da hun sagtens kunne klare hendes fuldtidsjob var intet til hinder for at jeg ikke også kunne tage et job....altså raskmelding.

Har nu kontaktet min fagforening som får aktindsigt i min sag og vil prøve at hjælpe.

Er sikker på at mange andre her på dette forum må have stået i samme situation og har nogle gode råd......
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat