Se enkelt indlæg
Gammel 20-01-2011, 18:24   #1
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp!

...har været til opfølgningsmøde efter afslag på FP fra BAN (beskæftigelsesankenævnet).

I journalen (ikke i mødeindkaldelse) fremgik det, at mødet skulle handle om arbejdsprøvning.

Jeg var tydelig forpint, havde søvnmangel (begge dele oplyste jeg), deltog liggende på liggeunderlag (medbragt af bisidder) og optog mødet på diktafon (åbentlyst, da jeg pænt "bad om lov" pga. smerter og søvnmangel).

Følgende diktater blev udstedt af SB:

Arbejdsprøvning i 4-6 mdr. i virksomhed!
(dvs. virksomhedspraktik)

Arbejdsprøvning i Revalideringscenter gives kun i forbindelse med vurdering til flexjob!
(svar på, hvorfor man ikke afprøver i REVA-center)

Vi skal ha' dig op i timer!


Der har ikke været en lægekonsulent inde over min sag!
(spørgsmål fra mig, da jeg godt vil vide, hvorfra psykiater-påhittet kommer)

Vi har brugt speciallæge x i mange år og vi har aldrig mødt utilfredshed fra borgerne!
Man kan så gøre, som du har gjort, selv indhente en second opinion!
(svar på, hvorfor man ikke ta'r notits af mine 3 sider kommentarer til en ikke omhyggelig og neutral erklæring)

Indlæggelse på Glostrup (ryg) i okt. 2010 har ingen betydning - er jo overstået efter 4 uger!

Læger bestemmer ikke, hvem der skal ha' FP!
(seneste speciallægeerklæring "erhversevne er varigt nedsat til det ubetydelige" fra psykiater, som Jobcenter havde påbudt mig at deltage i).

Vedkommer ikke SB!
(anke af en Jobplan, som ikke er reageret på, ej heller indsendt til BAN). Jeg må henvende mig i Nyropsgade!

Handleplan gives ikke på skrift!

Jobplan gives ikke på skrift!

Du har ikke ret til løbende aktindsigt! Jeg har spurgt en jurist!
(SB kan ikke oplyse lov og paragraf, da jeg spørger).
Jeg har undtagelsesvis bevilliget dig aktindsigt én gang pr. måned og du må vente med noget skriftligt til næste gang ca. 9. februar!
(gælder også mødet i dag og det, der fremsender til anden aktør).

Dine skånebehov vil blive overholdt hos anden aktør!
(jeg har tidligere fremsendt en A4-side med skånebehov, som egen læge står bag, dvs. egen læge har også et print).

AEVJ (arbejdsevnevurderingsjournal) er låst! Du får en ny kopi, så kan du se...!
(SB's kommentar til, at jeg siden 2004 er kommet med rettelser, der ikke er indført i ressourceprofilen, der efter 4 revideringer er endt op i en AEVJ, hvor fejlene efterhånden lever helt deres eget liv...)

Der skiftes Match-gruppe hver 3. måned!
(svar på, hvorfor jeg er placeret i Match-gruppe 1).

Du har jo fået bilag!
(svar på, hvorfor det ikke fremgår i journal, hvad der er medsendt til psykiater og aktindsigten måtte jeg rykke for - ankom 3 dage efter konsultation hos psykiater, anmodet 15/11 og først modtaget 10/12).

Det er ikke mig, men...
(svar på, hvordan man kan finde på at skrive i journal, at betændelse ikke forekommer ved psoriasisgigt - i disse internettider, hvor man ikke skal ha' fat på tykke lærebøger i specialbiblioteker for at finde den oplysning...)

Du skal vælge NU!
(kommando på, at jeg må undersøge afstande og offentlig transport til to mulige anden aktør)

Du kan søge en FP §17 på foreliggende - du får afslag igen!



Tak for kaffe, siger jeg bare!

Her er så mange uhyrligheder, efter min mening, og jeg troede, at jeg havde styr på en del love og paragraffer via K10...men jeg er simpelthen målløs over en sådan behandling og nærmest handlingslammet...

Hvad gør jeg først af alt?

FØR SB meldte ud, at jeg ikke ville få noget skriftligt, indvilligede jeg i at starte nu på mandag i arbejdsprøvning...
NU er det mig inderligt imod!
Føler mig fuldstændig RETSLØS!



N.B.
Kort forhistorie:
2000 Rygtilbagefald (operation akut prolaps 1990).
2000-2003 job 16t/uge (i andet fag end uddannelse, suppl. sygedagpenge 52 uger, herefter suppl. kontanthjælp).
2003 stopper job (fuldtidsygemeldt). Arbejdsprøvning på initiativ af egen læge.
2004 flexjobbevilling. Hjemvises fra JSV: For syg til flex.
2005 søgt FP §17 (nye diagnoser kommer til, leddegigt og fibromyalgi).
2006 og 2009 indstillet til FP af soc.rådgiver.
2010 afslag på behandling af FP af kommune og BAN.
2011 BAN's afslag er returneret af mig til revurdering i BAN.

Sidst redigeret af Carmen; 20-01-2011 kl. 22:34.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat